• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in cel 'a' en uitkomst in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste mensen

Weet iemand hoe ik een formule kan maken waarin er 2 cellen worden vermenigvuldig en het ander woordt in een 3 cel komt te staan.

het gaat om ; de formule staat in H1 (=if(G4>0;I1*G4) in I1 staat een uurtarief wat elke x gebruikt wordt, de formule moet ook in de onderliggende cellen worden gebruikt.

dus eigenlijk moet H1 kijken of er een getal in G4 staat, als dit zo is dan moet dit *I1 het uurtarief gedaan worden, en het antwoordt moet dan in H4. Maar bij de volgende cel G5 moet H1 weer het zelfde doen en bij G6 ect.

hoop dat jullie me kunnen helpen. Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met een voorbeeldbestandje waar ook instaat waar je wat wil bereiken.

In jouw vraagstelling staat dat het uurtarief in I1 staat, deze is nu leeg, ik zie dat je voor het uurloon nu 15,- p/u gebruikt is de bedoeling dat je in I1 het uurtarief plaatst waar dan de rest van de formules verder mee werken?

Ook G4 wordt in je voorbeeld bestand verder niet gebruikt, wat is hier precies de bedoeling van?

Bij L1 geef je aan dat hiet gekeken moet worden of "er iets in staat" maar waar moet dat dan instaan? en dan wil je in L2 het antwoord, moet dan dan zijn of er "iets" instaat of wat er instaat?

In L3 wordt er gekeken of er wat staat, waar?
In L4 moet het uurtarief komen, daarvan zeg je dat die in I1 staat dan kan je in L4 toch =I1 zetten?

Kortom, heb je ook een duidelijke omschrijving van wat jij wil? :d

Succes,

In jouw vraagstelling staat dat het uurtarief in I1 staat, deze is nu leeg, ik zie dat je voor het uurloon nu 15,- p/u gebruikt is de bedoeling dat je in I1 het uurtarief plaatst waar dan de rest van de formules verder mee werken?

Ook G4 wordt in je voorbeeld bestand verder niet gebruikt, wat is hier precies de bedoeling van?

Bij L1 geef je aan dat hiet gekeken moet worden of "er iets in staat" maar waar moet dat dan instaan? en dan wil je in L2 het antwoord, moet dan dan zijn of er "iets" instaat of wat er instaat?

In L3 wordt er gekeken of er wat staat, waar?
In L4 moet het uurtarief komen, daarvan zeg je dat die in I1 staat dan kan je in L4 toch =I1 zetten?

Kortom, heb je ook een duidelijke omschrijving van wat jij wil? :d

Succes,

LOL
met die L heb je niks te maken, dit had ik gedaan om met kleuren aan te geven waar wat moetstaan. Dus geel = waar de formule komt te staan
groen = waar het antwoordt moet komen te staan
enz.... (dit is zeg maar een soort van legenda)

hopelijk snap je em

en anders hoor ik het nog wel en moet ik het ff wat anders in elkaar steken

Ik heb 2 bestandjes bijgevoegd.
Bij het eerste heb ik zoveel mogelijk gehouden aan wat je, naar mijn mening, vraagt.
Bij het 2e heb ik zelf even wat ideetjes neergelegd voor je, misschien kan je er wat van gebruiken.

Succes,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan