• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in cel gebruiken in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
98
Hallo,

Ik ben aan het zoeken hoe een getypte formule met een naambereik erin ka gebruikt worden in een andere cel.
Als ik = voor de formule plaats in een andere cel geeft hij de uitkomst maar als ik in cel E6 plaats: =C5 dan geeft hij de formule ipv de uitkomst?

Dus in cel E6 zou het resultaat moeten komen

Heeft iemand hier raad voor?

Alvast bedankt!!Bekijk bijlage Test formule.xlsx
 
Maak er dit van in C5:
Code:
[COLOR="#FF0000"]=[/COLOR]1,354*eclick+1,254
 
Volgens mij is Hans op zoek naar een mogelijkheid om een formuletekst te laten uitvoeren.

Welnu: die mogelijkheid is er, of liever gezegd hij was er, maar je kunt hem met een truc nog steeds toepassen.
In het voorbeeldbestand had de cel met de formule (zonder =) al een gedefinieerde naam (test).
De truc bestaat er nu uit om een extra naam te definëren: testUitkomst =EVALUEREN(test)
EVALUEREN is een oude Excel 4.0 macro die een formule evalueert en uitvoert.
Je kunt hem als zodanig niet meer gebruiken, maar nog wél in de formule van een gedefinieerde naam.
(Bijna) tenslotte in E6: =testUitkomst
Helemaal tenslotte: je moet het bestand opslaan in een formaat dat macro's toestaat, zoals .xlsm
 

Bijlagen

  • Test formule MB.xlsm
    8,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor en Marcel,

Heel erg bedankt! Dat was ik aan het zoeken, ik wist dit nog niet.
Nu kan ik dit gebruiken om meerdere formules zo te maken in een lijst en deze naar een tabel met berekeningen te laten gaan!

Opgelost!
 
Mooi! Dan kun je in post #1 de vraag als "opgelost" markeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan