• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in cel i.p.v. berekende waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Forumleden, heb een probleempje van de weergave van mijn cellen. Regelmatig krijg ik de formule in de cel te zien i.p.v. de berekende waarde. Dit terwijl ik deze bij Bestand=>Opties=>Geavanceerd deze optie heb uitgevinkt.
Kan iemand mij hierin adviseren?

M.v.g. A.

Celeigenschappen even aanpassen

CTRL + T ingedrukt?

Celeigenschap Tekst?

Goedemorgen Forumleden, alle aangedragen mogelijkheden ter hand genomen maar leidt niet naar de oplossing. Wanneer ik met de cursor naar een cel ga is het 5 van 10 gevallen zo dat ie de formule geeft i.p.v. de berekende waarde. Dus niet altijd!

Plaats dan dat document en geef aan om welke cellen het gaat.

To fix this error, just select the cell, set its formatting to “General”. Now edit the formula and press enter.
Ctrl+t ingedrukt? Zit ook naast Broncellen aanwijzen in de sectie Formules controleren.
Staat er een ' voor de formule?
Is deze van toepassing?]
Heb je 'Excel shows formula but not result' allemaal nagekeken?

Laatst bewerkt:
Plaats dan dat document en geef aan om welke cellen het gaat.

Hierbij doe ik jullie een simpel voorbeeld toekomen, die ik als bijlage bij dit bericht heb toegevoegd. Nogmaals lang niet altijd laat het een formule zien (50/50).
Als ik in Kolom B of C in een cel ga staan zie je regelmatig een formule staan. Druk ik op de Esc-knop komt de berekende waarde te voorschijn.

Graag een reactie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En wat is daar mis mee?

Formules.webp

Dan gebeurt er niets speciaals.
In de aangeklikte cel staat telkens het resultaat van de formule.

Dan ligt het aan mijn Outlook 2016. Heb sowieso wat problemen met Office

Ik doe je een screenshot toekomen hoe het bij mij te zien is.

Bijlagen

• voorbeeld 2.webp
    voorbeeld 2.webp
    42,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Bedoel je met "meerdere malen" dubbelklicken in een cel?
En wat heeft OUTLOOK2016 hiermee te maken?

Laatst bewerkt:
Met een dubbelklik kom je in de edit modus van een cel en zie je uiteraard de formule.

Bedoel je met "meerdere malen" dubbelklicken in een cel?
En wat heeft OUTLOOK2016 hiermee te maken?

Nee dat bedoel ik niet. Met meerdere malen bedoel ik dat je je niet beperkt tot 1 cel maar probeer het op meerdere cellen

Kan het niet reproduceren. Ligt het niet aan de muis?
Bij mij staat Bewerkingen rechtstreeks in cellen toestaan aangevinkt (Opties voor bewerken).

Laatst bewerkt:
Mij lukt het alleen met dubbelklick.
Net als Senso aangeeft, probeer eens een andere muis.

Hallo Forumleden, ik heb besloten om een nieuwe muis te kopen. Ook chatcontact gehad met Microsoft die hulp op afstand aanbood. Kon dit probleem ook niet oplossen en denkt ook dat het aan de muis ligt. Is al van jaar 2008.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en suggesties.

Met vriendelijke groet

A

Staat deze optie aan? Anders krijg je inderdaad wat rare effecten bij een dubbelklik (als het daar omgaat)

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-08-05 151735.webp
    Schermafbeelding 2021-08-05 151735.webp
    36,8 KB · Weergaven: 19
Dat stond al in post 16. De muis kun je wellicht ook open- en schoonmaken. Heb ik ook gedaan. Veel stof/vuil verwijderen en een beetje contactspray op de klikpunten doet soms wonderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan