• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoosT

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Beste mensen,

Bij het maken van een draaitabel heb je de mogelijkheden om te kiezen voor aantal/gemiddelde/min/max, etc. Maar ik heb eigenlijk een ander getal nodig, die je met een formule krijgen kunt, namelijk
Code:
=percentiel(matrix;k)

Heeft iemand enig idee om zelf een formule in te vullen in plaats van gemiddelde/max/etc. En hoe uiteraard?

Alvast bedankt!
Roos

kan je het bestand met de draaitabel even uploaden?
(indien het groter dan 100kb is, best eerst even zippen).

Bestand was inderdaad veel te groot. Heb een kleine selectie gekopieerd en draaitabel gemaakt. Nu staan gemiddelde en max er en daar zou ik dus graag ook een getal met de formule zoals genoemd in mijn eerste bericht staan.

Bijlagen

ik ben niet zeker of je de functie percentiel wel degelijk bedoelt? Want hiervoor heb je een matrix nodig en een percentielwaarde (K). Van welke matrix wil je een percentiel? En is je K een constante of een variabele?
Misschien eens proberen met Draaitabel -> Formules -> Bereken veld

Ik denk dat je eerder je gegevens als percentage wil weergeven, bijvoorbeeld tov het totaal per 'mps_domgwcod' ? Het is maar een gok

Ik moet wel de percentiel functie hebben.
Ik heb het voorbeeld nog wat verduidelijkt en in de groene kolom O naast de draatabel staat nu welke waarde ik eruit moet krijgen. (= het 90-percentiel van 12 waarden).

Ook met de formule functie van de draaitabel kom ik er niet uit...
Op zich kan het zoals het nu staat ook, maar ik wil nog veel meer met die data doen en in werkelijkheid is de hoeveelheid data 300x zo groot, dus ik zoek naar een manier om dit te automatiseren.....

Hopelijk snap je het nu beter.

Groet,
Roos

Bijlagen

excuses, ik heb vanalles liggen opzoeken op internet en zelf geprobeerd, maar de formule percentiel is niet te plaatsen in een draaitabel naar mijn weten...

helaas, als iemand anders een oplossing kan vinden. google kon mij allicht niet helpen :confused:

excuses, ik heb vanalles liggen opzoeken op internet en zelf geprobeerd, maar de formule percentiel is niet te plaatsen in een draaitabel naar mijn weten...

helaas, als iemand anders een oplossing kan vinden. google kon mij allicht niet helpen :confused:

Jammer! Maar uiteraard wel bedankt voor het meedenken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan