• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in een bepaalde cel niet zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jv345

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo,

Bestaat er een mogelijkheid om de formule die bij een behorende cel hoort, niet zichtbaar te krijgen in de formuleblak.
De rest van het werkblad mag wel in de formulebalk zichtbaar zijn.
De optie beveiliging is mijnsinziens geen optie want de gebruiker dient nog wel andere cellen in te voeren.

Ik ben benieuwd maar heb weinig hoop;)

Als je alleen een beveiliging in die cel zet lukt het wel

Popipipo,

Bedankt voor je reactie.
Hoe moet ik dit dan instellen?
Blad beveiliging is toch "veel te veel"?

Bij celiegenschappen > beveiliging > Kun je per cel aangeven welke cellen geblokkeerd worden en welke cellen gebruikt kunnen worden.

Wanneer je nu bij beveiliging aangeeft dat geblokkerde cellen niet geselecteerd kunnen worden (na excel 2000) kunnen gebruikers nooit bij de formule die daar in zit.

Alle cellen die jij vrijgegeven hebt kunnen ze gewoon gebruiken.

mvg leo

Leo,

Ik heb die opties niet.
Bij celeigenschappen kan ik alleen kiezen bij bescherming voor geblokkeerd of verborgen.
Biede opties hebben net als resultaat dat de formule onzichtbaar is.
Bij beveiging kan ik alleen kiezen voor blad beveiliging.
Ik heb Excel 2003.

Zie voorbeeld bestand met klein uitleg

Wi;em,

Bedankt voor je toelichting.
Ik heb het toegepast op cel C3; de formule zie je inderdaad niet meer.
Fantastisch. Maar als de gebruiker naar C1 (die dus niet beveiligd is,) gaat en daar een keuze maakt via datavalidatie dan wordt de boodschap weergegeven : De cel of grafiek die u wilt wijzigen is beveiligd en dus alleen lezen.
De beveiliging dient verwijderd te worden.

Het lijkt er dus op dat er meer cellen in de bewuste kolom met je optie beveiligd worden.Vreemd omdat de cursor toch echt op cel C3 stond.

Willem,

Volgens mij is het toch niet mogelijk om de formules in dezelfde kolom niet te laten zien.
De foutboodschap van mijn eerdere mail heb ik kunnen verklaren. De cel met de datavalidatie was ook geblokkeerd.
Deze blokkade heb ik eraf gehaald en dan werkt het.
Echter in het werkblad staat op Cel C25 dezelfde formule (betreft een tweede tabel; en op Cel C45 staat er nog 1; tabel 3 enz)
Deze formules staan nog steeds n de formulebalk. Via dezelfde werkwijze werkt niet.
Ook niet met de optie om de cellen te selecteren met de Control toets.

Het is toch gelukt.
Bedankt voor jullie reacties.
Als de bewuste cellen eerst geblokkeerd en verborgen zijn dan werkt de optie blad beveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan