Formule in excel cel plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter smek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smek

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik probeer een formule in excel in te voegen in een cel en dit lukt ook alleen blijft er in deze cel #NAAM? staan.
Pas als je dubbel klikt in de cel en een keer op enter drukt laat excel het resultaat van de formule zien.

Het gaat onder andere om deze formule:

Code:
Range("F" & Teller) = "=AANTAL.ALS('C1000'!BX2:'C1000'!BX1001,1&A" & Teller & ")"

Ik heb ook ergens gelezen dat je dit als volgt moet doen omdat vba alleen engelse formules gebruikt:

Code:
Range("F" & Teller).FormulaR1C1 = "=COUNT.IF('C1000'!BX2:'C1000'!BX1001,1&A" & Teller & ")"

Met tot gevolg dat de formule er gewoon in het engels in komt te staan en mijn nederlandse versie van excel er geen bal van begrijpt.

Wie kan me hiermee helpen?

Vast bedankt!

Smek,

Als je de code in VB gebruikt moet het inderdaad in het engels.
Schrijf je hem in de sheet weg dan kan je onderstaand gebruiken.

Range("F" & Teller).FormulaLocal = "=AANTAL.ALS('C1000'!BX2:'C1000'!BX1001,1&A" & Teller & ")"

Sorry
Range("F" & Teller).FormulaLocal = "=AANTAL.ALS('C1000'!BX2:'C1000'!BX1001;1&A" & Teller & ")"
moet het zijn. Er stond een , als scheidingsteken voor je argumenten. Nederlandse versie maakt gebruik van ;

Dat is weer opgelost en dan dient zich gelijk weer een nieuw probleem aan.
De celeigenscahppen van de cellen waar de formule in staat staat op tekst kan ik dit met vba ook wijzigen?

Natuurijk kan dat.
Als je het naar getal wilt hebben het volgende:

Range("F" & Teller).NumberFormat = "0.00"

Naar tekst:

Range("F" & Teller).NumberFormat = "@"

Ja hoor dat is em!

Ontzettend bedankt weer.
VBA is toch weer even wat anders en programmeren voor excel ook trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan