• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in excel makkelijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb al aardig zitten tobben om het verwerken van cijfers te vergemakkelijken. Maar nu ik er een tijdje mee bezig ben, denk ik dat het nog makkelijker kan. Ik heb een voorbeeldlijstje bijgevoegd. Nu reken ik voor elk werk opnieuw de cijfers uit met een uitgebreide formule. In het voorbeeld staat in G2 de totaalscore. Dan reken ik per percentage uit wat het bijbehorende cijfer is. Voorbeeld daarvan is te zien in H2.
Maar is het nou niet te doen om bijvoorbeeld de scores die ook op het voorbeeld staan meteen uit te laten rekenen van de totaal te behalen score. Dus bijvoorbeeld iets van =Als G3 = 100% van G2 dan wordt het een 10, als g3= 95 % van g2 dan wordt het een 9 etc... Dan is het 1 formule die ik overal kan gebruiken. Dan hoef ik niet steeds alles apart uit te rekenen... Wie o wie kan me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan