• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in excel voor celkleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter trie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Hallo,

Ik heb een formule in excel:
Code:
=ALS(ISLEEG(F25);I25+K25;ALS(ISLEEG(I25);F25-K25;""))

Nu wil ik wanneer hij kiest voor I25+K25 de celkleur rood geeft. Bij F24-K25 Groen.

Hoe kan ik dat het beste doen?

BVD.

Laatst bewerkt door een moderator:
Trie, je kan een Conditional Format (Voorwaardelijke Opmaak) op de cel zetten. Je geeft dan een opmaak die test op ISLEEG(F25) met de invulkleur rood. En een 2e test op ISLEEG(I25) met de invulkleur groen.

Goret, Leo

Hoi Leo,

Ik heb het geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb formule= en celopmaak = gedaan, echter zonder resultaat. Kun je een voorbeeld geven aub?
Uiteraard bij Voorwaardelijke opmaak..

BVD

Zet de kleur van de cel op groen.

Vervolgens bij Voorwaardelijke opmaak:

Formule is

=ISLEEG(F25)

Geef dit de kleur groen mee.

Wigi

PS: houd het in het vervolg bij 1 forum, anders zullen helpers veel minder geneigd zijn jouw probleem op te lossen.

Prima, het werkt nu. Bedankt.

Ik heb nog 1 probleem met de "'". Ik heb =ALS(ISLEEG(M25);"";M25/$C$4) geprobeerd en =M25/$C$4;ALS(ISLEEG(M25);"")

In beide gevallen krijg ik geen leeg veld. Komt dat doordat ik een voorwaarde heb gedefieneerd?

BVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan