• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Roncancio,

De link tussen de twee bestanden is dat het invulformulier gewoon in het dossier van de persoon geplaatst kan worden en je in het totaalbestand je een totaaloverzicht hebt en er makkelijk grafieken op los kunt laten.

Het werkt fantastisch.
Moet ik iedere keer als ik een invulformulier ingevuld hebt op de betreffende regel gaan staan om de gegevens in het totaalbestand te krijgen of weet de macro dit ook uit zichzelf als de invulformulieren in de verschillende mappen geplaatst zijn.
maar ik zou er nog graag een wijziging in hebben. Is het mogelijk om het invulformulier te beginnen met een lege rij zodat ik het briefhoofd er hier in kan zetten en dat de rijen 52, 53en 54 naar boven gaan en dan gevolgd worden door een lege rij.
Alvast bedankt,
groetjes
Tineke

Hoi Roncancio,

De link tussen de twee bestanden is dat het invulformulier gewoon in het dossier van de persoon geplaatst kan worden en je in het totaalbestand je een totaaloverzicht hebt en er makkelijk grafieken op los kunt laten.

Het werkt fantastisch.
Moet ik iedere keer als ik een invulformulier ingevuld hebt op de betreffende regel gaan staan om de gegevens in het totaalbestand te krijgen of weet de macro dit ook uit zichzelf als de invulformulieren in de verschillende mappen geplaatst zijn.
maar ik zou er nog graag een wijziging in hebben. Is het mogelijk om het invulformulier te beginnen met een lege rij zodat ik het briefhoofd er hier in kan zetten en dat de rijen 52, 53en 54 naar boven gaan en dan gevolgd worden door een lege rij.
Alvast bedankt,
groetjes
Tineke

Ik ben blij dat de bestanden naar tevredenheid zijn.
Het lijkt mij wel handig dat als je op een knop klikt de gegeven van meerdere clienten in het overzichtlijst krijgt. Het klinkt overigens wel als iets waar Access voor geknipt is, maar dat terzijde. Ik zal de bestanden en macro verder bijwerken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio

Dank je wel.
Het programma Access ken ik helemaal niet.

groetjes
Tineke10

Hoi Roncancio

Dank je wel.
Het programma Access ken ik helemaal niet.

groetjes
Tineke10

Access is het database programma van Microsoft. Hiermee kan je gegevens beheren, overzichten maken etc, etc.
Veel organisaties maken gebruik van Excel ipv Access vanwege licentierechten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is er een bepaalde voorkeur bij het opslaan van het invoerbestand?
Bijv.: Client_X_27-10-2008.

Dan kan ik hiermee rekening houden bij het ontwikkelen.
Verder vroeg ik mij af of het wellicht handig is om voor een aantal cellen de invoer te beperken/vergemakkelijken dmv datavalidatie zodat je bijvoorbeeld uit ja of nee kunt kiezen om te zorgen dat het uniform blijft en er geen Nee, nee, Neen, etc verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

FIjn dat je zo meedenkt naar het eindresultaat.

Het invoerbestand wordt opgeslagen in de map aanmeldingen 300-600.
Hierin zitten mappen met de cijfers 300 tot 600.
Het invulformulier heeft hierin weer de naam aanmelding.
Ook zullen de invulformulieren pas vanaf 310 in het Excelbestand ingevoerd gaan worden.

De datavalidatie is een goed idee van je. Dit telt voor de kolommen rijen 109 t/m 113. Hier komt alleen ja, nee en n.v.t.
De rijen 33 t/m 48 en de rijen 109 t/m 113 komt alleen de kapitale X in te staan als het van toepassing is op deze persoon.

Klopt het ook dat als er witregels staan in het invulformulier, daar waar ze overgaan naar een volgend tabblad, dat er dan in de toekomst nog gegevens toegevoegd kunnen worden zonder de macro weer helemaal aan te moeten passen? Zo ja, dan zou ik er graag een 4-tal witregels tussen de verschillende tabbladen in het invulformulier erbij hebben.

Met vriendelijke groet,
Tineke10

Hallo Tineke,

Het heeft fff geduurd maar ik heb de bestanden bijgewerkt.
Ik wacht je reactie wel af.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hoi Roncancio

Ik heb weer een probleem om de map te openen. Hij geeft bij openen de reactie dat de gecomprimeerde map ongeldig of beschadigd is. Ook als ik hem kopieer naar mijn eigen computer krijg ik het niet te zien.

Met vriendelijke groet
Tineke10

Tinneke 10, openen met winrar >> -bestand(null) aanklikken >> ALT-V >> bestanden verschijnen in nieuw venster

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi warm bakkertje,

Ik kan op mijn computer geen rar bestanden openen.

groetjes
Tineke10

.. en hier is 2.

Ik heb de layout van het invulbestand aangepast zodat je meerdere regels kunt tussenvoegen.
Ik hoor het wel als er vragen zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hoi Roncancio,

Het overzicht ziet er fantastisch uit. Dank je wel.
Alleen had ik nog gevraagd om de verwijzers boven de stoornissen te zetten. Is dit nog mogelijk.

Als ik een persoon in wil voegen in het geheel moet ik dan altijd het invulformulier van deze persoon op mijn scherm hebben staan?
Als ik bij deze persoon op een later tijdstip nog meer gegevens invul kan ik dit dan ook nog in het totaaloverzicht krijgen?

Met vriendelijke groet
Tineke10

Alleen had ik nog gevraagd om de verwijzers boven de stoornissen te zetten. Is dit nog mogelijk.
Ik weet niet precies wat en waar je het bedoelt, maar het zou wel moeten kunnen.

Als ik een persoon in wil voegen in het geheel moet ik dan altijd het invulformulier van deze persoon op mijn scherm hebben staan?
Mijn idee is om de gegevens automatisch te laden via een macro. Die macro leest dus de bestanden uit en zet ze in het totaaloverzicht.

Als ik bij deze persoon op een later tijdstip nog meer gegevens invul kan ik dit dan ook nog in het totaaloverzicht krijgen?
Ik zit te denken aan een macro die per persoon de laatste gegevens ophaalt. Nu ik dit schrijf zou de macro kunnen controleren wanneer het totaalbestand voor het laatst is aangepast zodat alleen de invulbestanden die erna zijn aangemaakt cq aangepast in het totaalbestand worden verwerkt. De documenten moeten dus nog wat flexibeler worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Voor wat betreft het verschuiven zou ik graag de regels 58 t/m 63 boven regel 38 hebben staan. De andere dingen die je over de macro vertelt vind ik fantastisch. Alvast bedankt.

groetjes
Tineke10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan