• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

geevier

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Weet iemand of je voor de bijgesloten formules een berekening kan maken in excel zodat je alleen d1, d2 en h in hoeft te vullen. En dat de rest dan wordt uitgerekend.

Ik kom er niet uit in excel maar misschien kan het nieteens.

Vast bedankt

Bijlagen

• Afbeelding 1.png
    Afbeelding 1.png
    14,6 KB · Weergaven: 61
  • Afbeelding 2.png
    Afbeelding 2.png
    8,9 KB · Weergaven: 48
Hallo geevier,

De vraag zoals de vorige poster hem stelt wil ik ook stellen. Huiswerk? Natuurlijk willen we graag helpen bij excel problemen. Maar we willen je niet het plezier ontnemen dat je kunt hebben van het zelf oplossen van dit probleem.

Om in elk geval antwoord te geven op je vraag: ja dit kan in excel.
Toch nog een tip: Gebruik voor de wortel "wortel()" en voor de macht "^". (of root() in een engelstalige versie)

De afbeeldingen die je post zijn de oplossing. Ik zie drie formules. Daarnaast heb je drie
invoer items d1, d2 en h. Met 6 cellen kun je volstaan.

Succes.

Groet,
Hunac

Hallo Geevier,

Vooruit dan.
Voor al het huiswerk dat ik ooit niet heb gemaakt.

Bijgaand een berekening.
Ik neem aan dat je hiermee verder kunt (ook als het niet helemaal klopt, zal duidelijk zijn hoe je zo'n berekening in een formule kunt gieten).

Succes,:thumb:

Groetjes,
Ger

Bedankt voor de reactie. Ik ben overigens geen student en het is geen huiswerkopdracht.

Ik moest een uitslag voor een potje maken en was steeds bezig deze te omwikkelen met papier, aftekenen, uitknippen, scannen, natekenen etc.

Vervolgens een formule gevonden, maar wiskunde is voor mij ook al 16 jaar geleden, dus leek het mij handig die formule in excel te maken. En daar kwam ik niet uit.

Ik ga het bekijken!
Superbedankt!

Hallo geevier,

De oplossing van gGerretje is top. De plaatjes van jouw bijlage zien er goed uit!
Na je toelichting kan ik zeggen dat ik wat in de war was.
Succes met de formules. ;)

Groet,
Hunac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan