• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in meerdere cellen met vba en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

ridan

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Allen ,

Weer enkele vraagjes waar ik op vastloop.

Vraag 1 : hoe kan ik de formule voor de feestdagen te bepalen in de cellen krijgen als cel B4 wijzigt
Er is een macro opgenomen waar de formule in verwerkt zit(Macro 2)
Waarschijnlijk met change event , maar ik krijg het niet voor elkaar,
En : de formule is opgenomen met macrorecorder , zal waarschijnlijk veel beter kunnen en korter kunnen

Vraag 2 : Hoe kan ik met voorwaardelijke opmaak de cellen vullen (voorwaardelijke opmaak zitten al formules in)
Wat ik wil , als er lesdag of . feestdag of praktijk in een cel gezet wordt , moet bovenstaande en onderstaande cel meekleuren,Nu kleurt enkel de datum,
Zie voobeeld 30/10 en 11/11 en 17/11

Bestandje bijgevoegd wat hopelijk mijn vraagstelling een beetje verduidelijkt.

Alvast bedankt

mvg
Danny

Bijlagen

Ik begrijp de opzet niet geheel. Als de datum in B4 wijzigt dan moeten de reeds handmatig ingevulde gegevens mee omhoog/omlaag schuiven? Waar laat je de historie dan? Wat als er per abuis een datum van een dinsdag wordt ingevoerd? Met VBA is er een boel te maken, maar ik denk dat jouw basisopzet nog niet goed doordacht is. Vandaar de paar vragen;)

VenA

Rijen 4 -7 - 10 ....... blijven gewoon data die wveranderen bij een wijziging in cel B4

In rij 5 - 8 - 11 - ..... zou de formule moeten komen om de feestdagen weer te geven . Hierbij gebruik ik volgende formule : =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D4;Feestdagen;2;ONWAAR);"")

Macro 2 die opgenomen is plaatst die formules in de juiste rijen.
Ik heb hier nog geen knop of toetsenkombinatie toegevoegd om de macro te laten werken.

Ik zou deze graag laten lopen bij wijziging van cel B4

Mvg
Danny

Ik zal de vragen even splitsen
- Als de datum in B4 wijzigt dan moeten de reeds handmatig ingevulde gegevens mee omhoog/omlaag schuiven?
- Waar laat je de historie dan?
- Wat als er per abuis een datum van een dinsdag wordt ingevoerd?

Met deze code in de module van 'Sheet1' zal jouw macro uitgevoerd worden als je iets wijzigt in B4.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address(0, 0) = "B4" Then Macro2
End Sub

VenA

Daar ben ik al erg mee geholpen.

Om nu op uw vragen verder te antwoorden.

* -Als de datum in B4 wijzigt dan moeten de reeds handmatig ingevulde gegevens mee omhoog/omlaag schuiven?
Zie het enkel als een kalender die aangemaakt wordt.
In B4 zal steeds een data van een maandag staan.

* - Waar laat je de historie dan?
historie moet niet bijgehouden worden

* - Wat als er per abuis een datum van een dinsdag wordt ingevoerd?
Startdatum is altijd maandag.

Ik zou wel andere opmaak etc willen , maar er zijn teveel kortetermijnwijzigingen om iets degelijks op poten te zetten.

Ik had echter nog 1 vraag die ik graag beantwoord zou zien
De voorwaardelijke opmaak.

vb : Cel B5 = lesdag 1 , dan had ik graag B4 - B5 en B6 in een kleurtje
c5 = lesdag 2 , c4 - c5 en c6 gekleurd

Alvast merci voor de VBA code.

Om een voorwaardelijke opmaak te laten werken kan je het beste eerst een aantal kolommen in het werkblad zelf gebruiken op te testen of de formules werken. Zie 'Sheet1 (2)' Als alles werkt dan kan je het eenvoudig in de VO opnemen.

Bijlagen

VenA

Alvast dikke merci.

Ben bezig met alles zowat aan te passen en verder werkend te maken.

Dit zal ongetwijfeld lukken nu.

Bedankt voor de tips.

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan