• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in tabbladnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kv41282, WAT lukt er dan niet? Mijn code vult een workbook met net zoveel sheets als dat er dagen in de gekozen maand zijn. Vervolgens wordt er bij het aanmaken van de nieuwe sheet direct de datum (in het format zoals je gevraagd had) gezet. En als laatste stap laat ik dat 'gevulde' workbook opslaan onder een andere naam zodat je een basisbestand houdt waarmee je iedere maand weer kan starten.

Dus geef aub goed aan welk deel er dan niet lukt.

Groet, Leo

Kv41282,

Leo heeft gelijk wanneer hij stelt je vraag beter te omschrijven. Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar je op doelt.

Ik merk dat in het bestand Kasboek de tabs met de dagen goed staan, maar in het bestand dbxw dan weer niet. Maar in dat laatste bestand ontbreekt de code om die naamgeving te verzorgen. Misschien is je probleem al opgelost wanner je deze code copieert van het ene naar het andere bestand en deze dan runt.

Ander probleem dat ik mogelijk uit je vraag kan halen, is het feit dat de code van Ginger met een inputbox werkt, maar dat je liever deze inputbox niet wilt, maar de voorkeur geeft aan het ophalen van die gegevens uit een tabblad. Zo ja, uit welk tabblad, en welke cel?

Sorry dat ik mijn vraag zo gecompliceerd stel/ is........

Wat ik wilde is dat de opmaak van het tabblad MA wordt overgenomen door al de andere dagen. kan dat automatisch, door middel van die formules?

Of moet ik gewoon 1 keer aan template maken. Dat ik dit tabblad 30 keer kopieer en dat daarna dan met een formule de tabblad namen worden verandert?

gr. kim

Wat je kan doen is het sheets.add commando vervangen door het volgende commando (in de code veranderen)

Code:
sheets("naam van het blad dat je wilt copieren").copy After:=Worksheets(Worksheets.Count)

op die manier kopieer je het gewenste blad naar een nieuw blad, en blijft de opmaak behouden. Je kan zelfs voor elke dag van de week een andere "template" voorzien, en een conditie inbouwen voor te zien welk blad je moet copieren, maar ik weet niet of dat aan de orde is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan