• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in verband met overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cas1901

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2015
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het maken van een Excel sheet waarin de overuren van personeelsleden naar voren komen. Wij hebben met de personeelsleden het volgende afgesproken:

- vast contract voor 40 uur per week. Geen vaste start- en eindtijd.
- de uren boven de 8 worden 125%
- de uren boven de 10 worden 150%
- alle uren op zaterdag en feestdagen worden 200%

Nu heb ik de weken per regel opgemaakt met daarin per dag de uren in de cellen. Ik wil graag 3 kolommen met 125% 150% en 200% zodat ik deze bij elkaar kan optellen zodat we de overuren per week kunnen zien. Ik ben bezig geweest met een aantal formules maar krijg jammer genoeg elke keer een foutmelding.

Alvast dank voor de moeite.

Hoi Sylvester,

hartstikke bedankt alvast ik zit alleen nog met 1 vraag. Als je kijkt naar week 14 dan is er op woensdag 9 uur gewerkt. Er zou dan in kolom AA 1,25 moeten komen staan. Nu heb ik het geprobeerd aan te passen door de formule te eindigen met *1.25 maar dan blijft de waarde gelijk. Heb je hier ook nog een oplossing voor?

Ik hoor het wel van je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan