• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule incorrect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthonus

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een opdracht voor school.
Wij moeten een zo goed lopend loonadministratie programma maken in Excel.

Echter kom ik niet verder bij de vraag loonheffing..
Ik ben hier een berekening aan de hand van de ALS functie aan het maken.
Er zijn verschillende belastingtarieven tot een bepaald bedrag. En zo kan er dus over verschillende lagen een bedrag moeten worden berekend. Er zijn 4 belastingstarieven.

Op dit moment heb ik bij de eerste persoons inkomen van loonheffing deze formule geplaatst:
2 belastingslagen
=ALS(B3<Rekengegevens!$C$4;Rekengegevens!$D$4*Journaalpost!B3;ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$5;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$5)*Rekengegevens!$D$5)+Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4)

Echter dit is maar voor 2 belastingslagen. Die andere twee moeten er ook nog bij worden gevoegd.
Als de derde laag toe voeg. Dan klopt de formule volgens Excel niet.. En dat begrijp ik niet, want naar mijn weten is het zo goed..

3 belastingslagen:
=ALS(B3<Rekengegevens!$C$4;Rekengegevens!$D$4*Journaalpost!B3;ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$5;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$5)*Rekengegevens!$D$5)+Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4) ;ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$6;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$6)*Rekengegevens!$D$4)+Rekengegevens!$D$5*Rekengegevens!$C$5+Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4)

Misschien een beetje ingewikkeld uitgelegd.
Vandaar dat ik het bestand toe voeg.
Het gaat om het tabblad: Journaalpost, daar moeten bij loonheffingen de formule worden ingevoerd.

Bijlagen

Hoi,

Probeer hem eens zo:
=ALS(B3<Rekengegevens!$C$4;Rekengegevens!$D$4*Journaalpost!B3;ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$5;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$5)*Rekengegevens!$D$5)+(Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4);ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$6;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$6)*Rekengegevens!$D$4)+(Rekengegevens!$D$5*Rekengegevens!$C$5)+(Rekengegevens!$D$4*Rek engegevens!$C$4)))

1. je moet goed letter op het aantal haakjes openen en sluiten, zowel binnen de geneste ALS(), als binnen de berekeningen

Aangepast 15:07

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk denk ik dat het deze zou moeten worden:

=ALS(B3<Rekengegevens!$C$4;Rekengegevens!$D$4*Journaalpost!B3;ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$5;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$5)*Rekengegevens!$D$5)+(Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4);ALS(Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$6;((Journaalpost!B3-Rekengegevens!$B$6)*Rekengegevens!$D$4)+(Rekengegevens!$D$5*Rekengegevens!$C$5)+(Rekengegevens!$D$4*Rekengegevens!$C$4);0)))

Onder één restrictie: de 'voorwaarden' moeten in volgorde aflopende of oplopende waarden opleveren:
B3<Rekengegevens!$C$4
moet groter zijn dan
Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$5
en die weer groter dan
Journaalpost!B3<Rekengegevens!$C$6

... of omgekeerd natuurlijk

Laatst bewerkt:
Inderdaad hij klopt nu.
Je was alleen ALS bij toevoegen tussen door, had je nu al aangepast zag ik.

harstikke bedankt!

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan