Formule inlassen via Macro of goede werkwijze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedykepke

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Hoi,
in bijlage stuur ik een voorbeeld file omtrent de samenvatting van de opgemaakte facturen gedurende het jaar
(wel ingekort die samenvatting, normaal zijn er ongeveer 400 regels in het totaal).

Bovenaan heb ik steeds de SUM van de kolommen 'Subtotaal (kolom F1)' - 'BTW 21% (kolom G1)' - 'Totaal te betalen (kolom H1)'
ik zet deze formules steeds bovenaan, best handig gezien ik dan onmiddellijk de uitkomst zie,
en hoef ik niet x-aantal regels naar beneden scrollen om het resultaat te kunnen zien.

Ik heb tevens op de hoofding een filter geplaatst (rij 2), zo kan ik afzonderlijk gegevens opvragen.
ECHTER wil ik, dat als ik bv filter op de kolom 'Klant', dwz als ik bv 'Klant 11' wil bekijken wat hij al zo over het ganse jaar aangekocht heeft,
dat ik onmiddellijk ook zijn aankoopresultaat zie in de kolom 'Subtotaal (F)' - 'BTW 21% (G)' - 'Totaal te betalen (H)'
1.jpg
evenwel mag dit 'tussen totaal' aangaande die bepaalde klant, GEEN invloed hebben op de kolommen der totalen in de bovenste rij = F1 - G1 - H1

Hoe valt dit op te lossen?
Ik zou het ontzettend fijn vinden mocht één van jullie mij hierin kunnen helpen.
Alvast straf wel bedankt op voorhand voor de gedane moeite!!!!
Toedeloe
Bekijk bijlage Voorbeeld file Facturen_sum.xlsm

is dit wat voor je?

Code:
=SUBTOTAAL(9,H3:H99)
Moet je dan zetten op rij 100 zetten in kolom H

ik dien je te ontgoochelen, dit wist ik reeds
als ik dit toepas, verandert het totaal bovenaan in de kolom H - nl op de positie H1
en dat is juist net wat ik niet wil

wat ik wil is : een subtotaal krijgen bij het filteren onder bv 'Klant', doch dit susbtotaal mag geen invloed hebben
op de kolommen F1 - G1 - H1.

Ciao

Ben je getrouwd met de headers? Kan je een regel invoegen en het subtotaal op regel 1 of 2 weer te geven?

Het nieuwe subtotaal werkt alleen maar mee met het totaal omdat het totaal over H3:H167 gaat, dus als je het subtotaal op regel 168 neerzet dan heeft het geen effect meer

Of misschien iets als:
Code:
=TEKST(SUBTOTAAL(9,F3:F97),"#.##0,00")
Een tekst zal niet opgeteld worden bij de nummers.

jouw opmerking 'dus als je het subtotaal op regel 168 neerzet dan heeft het geen effect meer...' is niet haalbaar,
gezien over het ganse jaar 400 regels zijn in het totaal, zodoende dien ik dan telkens x-aantal regels naar beneden te scrollen
om het subtotaal te maken/zien van een bepaalde klant

omtrent die formule =TEKST(SUBTOTAAL(9,F3:F97),"#.##0,00") werkt niet
ciao

Maak er een tabel van.
Geef op de laatste rij een totaalrij weer.
Deel de Som in bv. F1 door 2.

Je kan "simpel" wat dummy data naar beneden kopieren om een ruime filter lijst te maken... Huidig heb je al die dummie tabel tot aan rij 180, je kan dus zonder enig gedoe een nieuw filter aanmaken en dan loopt die tot aan rij 180, waardoor je op rij 182 die subtotalen kan toevoegen zonder te comprimeren aan je eisen.

Zonder macro, maar met tabel.

Bijlagen

OKIDO - BEDANKT
ik bekijk dit morgen = dinsdag eens grondig
hou je vast op de hoogte hieromtrent
ciao

neem aan dat je nietdie oplossing van Harry hebt gebruikt aangezien dat niet "helemaal" werkt, maar wat dan wel?

Dan zet je in F1.
Code:
=SUBTOTAAL(109;F3:F500)
Doorvoeren t/m H1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan