• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule interest berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Als ik een bedrag heb van bv: 1000 € dat uitstaat gedurende 25 jaar aan 3 % , en dat bedrag wordt jaarlijks gekapitaliseerd. Welk is daar de formule voor.
Lode

Code:
=A1*(1+B1/100)^C1

A1 = bedrag
B1 = rente
C1 = loopttijd

Niels

Dank u wel . Maar als ik nu het wil uitrekenen van een startdatum bv 10-02-1986 tot op heden en verder doorlopend hoe moet ik dan de machtsvereffening doen. Nu is die ^26
Lode

waarom stel je niet meteen een complete vraag.

Niels

De formule van Niels28 is voor een startbedrag en een (vaste) rente over een bepaalde periode. Als je de periode langer wil maken dan moet de rente gelijk blijven en blijft de formule van toepassing. Als de rente wijzigt, dan moet je de formule twee keer gebruiken. De eerste keer met bedrag1, rente1 en looptijd1. Dit levert een eindbedrag, zeg bedrag2. Nu is bedrag2 weer het startbedrag voor de volgende periode, met rente2, en looptijd2. Zelfde formule. Aan het eind van de tweede periode heb je weer een eindbedrag, zeg bedrag3 die weer het startbedrag voor periode 3 is. Etc, etc.

Als ik het dan van datum tot datum wil berekenen, en ik maak in een bepaalde cel het verschil van heden met de startdatum, en ik vermeld dat aantal dagen, tussen haakjes gedeeld door 365 dan kom ik tot het berekening tot op heden.
Groeten
Lode

Ja ik heb dus in ^26 de 26 ( dagen/365) vervangen door in een bepaalde cel het verschil te berekenen van heden met de startdatum gedeeld door 365 dagen en het klopt.
Bedankt en sorry voor een niet correcte vraagstelling.
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan