• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule invoegen als cel verwijzing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Goedenavond,

Ik heb een vraag ik heb formules staan op een info blad, deze formule gebruik ik in diverse tabbladen.
Nu zou ik in een cel op tabblad evaluatie willen verwijzen naar de formule op info, normaal doe je dan
=Info!N14 dan neemt hij het over.
Alleen de cel bevat een (als) functie nu geeft hij dus altijd de waarde die in K14 staat maar ik wil dat hij dus in
het tabblad kijkt naar cel F1 kan dit of moet ik altijd de formule in de cel plaatsen.

Code:
=ALS($F$1="Aan de slag";Info!H14;ALS($F$1="Doen";Info!I14;ALS($F$1="Gaan";Info!J14;Info!K14)))

Dit is weer zo'n situatie dat een voorbeeldbestandje (Excel) het probleem zoveel duidelijker kan maken.

Het gaat om de cel E15 op tabblad 1e evaluatie.....die moet dus gebruik maken van de formule die in blad info
in cel N14 staat beide zijn rood de formule verwijst dan naar F1 die is oranjeverander je die naam in Aan de slag of Doen
dan wordt de waarde die nu 1 is 2 bij mijn poging werd het altijd 3,5

Bijlagen

Niet helemaal maar ik heb nu wel, deze manier gebruikt..... en het werkt
Hoef nu alleen maar het tabblad te kopiëren.

dus super bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan