• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule ja/neen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbedekker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Hallo,

Ik zou voor een excel bestand een formule moeten hebben . Kan iemand mij aub verder helpen.

Er zijn verschillende kolommen met berekeningen. In 1 van die kolommen zou ik 'ja of neen' moeten kunnen aanduiden. Wanneer dit 'ja' is zou er in een andere cel een berekening moeten gemaakt worden. Wanneer dit 'neen' is moet er niets gebeuren.

In een andere cel zou ik ook een keuze moeten kunnen maken. 'afgewerkt' of 'niets' wanneer ik afgewerkt selecteer zou de hele rij in een andere kleur moeten komen te staan. Is dit mogelijk

Aan iedereen die me wil verder helpen alvast 1000x maal bedankt. :)

ps: ik bezit excel 2007

Robbedekker

Er van uit gaande dat in cel a2 de keuze is voor ja of nee zet je in de cel mbt de berekening het volgende :

Code:
als(a2="ja"; [COLOR="Red"]Jouw formule[/COLOR];0)

De 2e vraag zou moeten lukken met voorwaardelijke opmaak. :thumb:

Een voorbeeldbestandje doet vaak wonderen.

@ Harry,

Hoe kan ik nu een voorbeeldbestandje maken. Dat is juist het probleem dat ik de formule niet ken. Dan is het nogal moeilijk een voorbeeld te maken eh.

@ gerard

Dit werkt perfect thx, nu enkel die voowaardelijke opmaak nog uitvissen :)

Laatst bewerkt:
Robbedekker,

Een voorbeeld bestandje is belangrijk om een idee te krijgen van hoe e.e.a. er uit ziet.
Uiteraard zonder de gevraagde formule maar wel met een toelichting over wat waar staat en hoe het zou moeten worden.

Gebruik F1 voor de voorwaardelijke opmaak.

Beste Robbedekker ;)

Vb. Als er in A1 afgewerkt staat

Selecteer de hele rij en dan de volgende formule in de Voorwaardelijke Opmaak

=$A1="afgewerkt"

Sleep dan de cel naar beneden en als optie alleen opmaak doorvoeren.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik probeer met voorwaardelijke opmaak. Maar dit lukt me niet zo goed. graag wat hulp ! :)

In cel M3 moet ik 'afgewerkt' typen. Wanneer ik dit tip zou van cel A3 tot M3 de opmaak moeten veranderen in een lichtgroene regel.

Kan iemand me helpen aub :)

Met een vb- bestandje.

Bijlagen

• Vw.xls
    Vw.xls
    17,5 KB · Weergaven: 21
srr mannen, alvast 1000x bedankt om me verder te helpen. maar met die twee bestandjes ben ik nietveel. Kan je het niet gewoon uitleggen hoe ik het moet doen. Dit zou voor mij gemakkelijker zijn.

srr mannen, alvast 1000x bedankt om me verder te helpen. maar met die twee bestandjes ben ik nietveel. Kan je het niet gewoon uitleggen hoe ik het moet doen. Dit zou voor mij gemakkelijker zijn.

Ik neem aan dat je weet waar de 'Voorwaardelijke opmaak' zit in Excel.
Dus ga je elke cel even bij langs, lijkt me niet zo moeilijk toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan