• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule jubileumjaar nakijken aub. er zit een fout in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trebeg

Verenigingslid
Lid geworden
5 feb 2009
Goedenavond,

Kan iemand mij vertellen of de formules die ingevoerd zijn kloppen?
Ik denk dat 25 en 40 jaar kloppen maar die van 12,5 jaar is fout.
Datum B5 en E5 zijn verschillend, zoals je ziet.
Ik kom er niet meer uit.
Wie heeft er een idee of is er een andere manier om de jubileumdata te berekenen.

Bij voorbaat dank,
Gebert

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is deze formule niet veel eenvoudiger?

=ALS(VANDAAG()<B5;"12,5 jarig jubileum op "&B5;ALS(VANDAAG()<C5;"25 jarig jubileum op "&C5;ALS(VANDAAG()<D5;"40 jarig jubileum op "&D5)))

waarbij ik zo snel even niet de jubileumdatum in het juiste format kan krijgen, maar dat is nog even door prutsen :D

=ALS(VANDAAG()<B5;"12,5 jarig jubileum op "& TEKST(B5;"dddd d-m-jjjj");ALS(VANDAAG()<C5;"25 jarig jubileum op "& TEKST(C5;"dddd d-m-jjjj");ALS(VANDAAG()<D5;"40 jarig jubileum op "& TEKST(D5;"dddd d-m-jjjj"))))

:):D

Ik zie nu dat de melding eigenlijk ps moet verschijnen 6 maanden voor het eerst volgende jubileum. Dat kan vast wel in 1 formule, maar ik heb gebruik gemaakt van een hulpveld en gerekend met 180 dagen (ipv exact 6 maanden).

Bijlagen

Radegroot,

Deze is zeker eenvoudiger alleen blijft deze altijd staan.
Heb = nog toegevoegd na < anders springt deze op de dag zelf over naar weergave volgende jubileumjaar.
Is deze ook te vermaken naar een melding zeg maar 6 maanden vooraf en 1 maand nadien.

Groet,
Gebert

Laatst bewerkt:
Willem,

Bedankt zal er eens even naar kijken ziet er goed uit.

Groeten,
Gebert

Het voorgaande bestand alarmeerde per lopend jaar
Heb hem nu aangepast aan je wensen van +6 maand en -1 maand

Bijlagen

Willem,

Bedankt hier kan ik wel wat mee.:thumb:

Nu heb ik nog een vraag weet niet of ik hem hier kan stellen of een nieuwe vraag moet openen.
Betreft een vraag over voorwaardelijke opmaak.
Heb een blad met gegevens van bijvoorbeeld A t/m Z.
Zodra ik in kolom D de tekst gereed zet moet die regel van A t/m Z groen worden.
Hoe doe ik dit?

Groet,
Gebert

Nu heb ik nog een vraag weet niet of ik hem hier kan stellen of een nieuwe vraag moet openen.

Ik denk dat je beter een nieuw draadje start, zeker als de vraag niets met het vorige topic te maken heeft.

Danny,

Hartelijk bedankt.:thumb:

Ik zie nu plots ook wat voor effect het heeft als je de betreffende kolom absoluut maakt.

Bijvoorbeeld als D is gereed moet A t/m D en M t/m Z groen worden dit wilde tot nu toe niet lukken en dmv =$D1="gereed" lukt het wel.:D

Nogmaals allen hartelijk bedankt.:thumb::)

Zal binnenkort een donatie overmaken, ben al verschillende malen zeer goed geholpen en hoop nog vaak van jullie kennis gebruik te kunnen maken.

Groeten,
Gebert

Allen,

Zoals beloofd ik heb mij zojuist aangemeld als lid.:)

Groeten,
Gebert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan