• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk123456

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Hallo,

Weet iemand hoe ik in bijgevoegd bestand cel B2 kan kopiëren en ergens anders kan plakken waarbij er ipv =A1*5 komt te staan, =15*5 komt te staan?
Dat A1 dus wordt vervangen door de waarde uit A1.

Bekijk bijlage Formule.xlsx

Hi,

Ik denk dat voor de beste oplossing er nog wat meer achtergrondinformatie nodig is.
Wat is het uiteindelijke doel? Wat wil je precies uiteindelijk bewerkstelligen? Een meer compleet voorbeeldbestand zou welkom zijn;)

Het doel is dat ik de formule wil kopiëren en plakken waarbij niet de verwijzing in de cel komt te staan maar de waarde.
Dus dat er geen A1 komt te staan maar dat de waarde van A1 (15) wordt meegenomen.

Hallo Luuk12345,

iuk neem aan dat je de waard euit die cel vast wil houden,
gebruik het dollarteken om de kolom en of cel vast te houden (herhaaldelij op f4 drukken geeft je de opties
zodat de formule als volgt wordt

=$A$1*5

mvg Noud

Nee het is niet zo dat ik de waarde vast wil zetten.

Ik wil de cel kopiëren en plakken. Als ik dat nu doe komt er te staan : =A1*5
Maar ik wil niet dat die A1 er komt te staan, maar de waarde van A1 dus: =15*5

Hallo Luuk,

je wilt dus ahw een vaste waarde kopieren (in dit geval 15*5) en geen variabele of specifieke cel inhoud (A1)
gebruik dan plakken speciaal en kies daarbij waarden (met of zonder getalsnotatie

grtn Noud

In dat geval komt er 75 te staan, maar ik wil dat in de inhoud van de cel =15*5 komt te staan

Volgens mij kan je dit alleen met VBA oplossen. Wijzig A1 en zie het resultaat in D1.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan