• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule kopieren zonder mapverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
192
Hallo,

Hoe kan ik een formule uit een cel kopieren naar een andere map zonder dat dan de mapverwijzing meekomt?

En is die mogelijkheid dan ook te gebruiken voor meerdere cellen tegelijk?

alvast bedankt

Rob
 
Beste Rob,

Als ik je goed begrijp, zul je een cel moeten selecteren, dan op F2 klikken (of in de formulebalk klikken), en dan de gekopieerde formule plakken.
Deze werkwijze lukt inet voor meerdere cellen tegelijkertijd.

Richard
 
Richard,

Het lukt mij niet; als ik de formule plak staat er in de formule ook de verwijzing naar de plaats waar ik deze vandaan kopieer.
Ik moet echter alleen de formule hebben

de formule =

=ALS(DATUMWAARDE(F$4&$C5&$V$1)<=eindtabel1;VERT.ZOEKEN(F23;Opbouw!$B$26:$K$30;9;ONWAAR);ALS(DATUMWAARDE(F$4&$C5&$V$1)<=eindtabel2;VERT.ZOEKEN(F23;Opbouw!$B$26:$O$30;14;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(F23;Opbouw!$B$26:$T$30;19;ONWAAR)))

en dan komt er :

=ALS(DATUMWAARDE(F$4&$C5&$V$1)<=eindtabel1;VERT.ZOEKEN(F23;'[Verlofkaart 2010 Rob (test).xls]Opbouw'!$B$26:$K$30;9;ONWAAR);ALS(DATUMWAARDE(F$4&$C5&$V$1)<=eindtabel2;VERT.ZOEKEN(F23;'[Verlofkaart 2010 Rob (test).xls]Opbouw'!$B$26:$O$30;14;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(F23;'[Verlofkaart 2010 Rob (test).xls]Opbouw'!$B$26:$T$30;19;ONWAAR)))

Weet iemand hoe ik dat moet doen?

Rob
 
Laatst bewerkt:
Rob wat richard zegt klopt. Kopieer de formule in de formulebalk door deze helemaal te selcetreren (wordt blauw!) CTRL+C voor kopieren en afsluiten met enter.
Selecteer de cel van bestemming zet de cursor in de formulebalk en plak met CTRL+V afsluiten met enter.

Je kunt ook proberen om met zoek en vervang en formules weergeven de verwijzing uit de formules te verwijderen.
'[Verlofkaart 2010 Rob (test).xls]Opbouw' door Opbouw

gr wim
 
Laatst bewerkt:
Wiki/Richard,

het is gelukt ! De clou zit in de Enter.
Dit scheelt weer een hoop aanpaswerk.:D

bedankt!:thumb::thumb:

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan