• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule =max(bereik)+1

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
576
Ik heb wel eens een dynamische formule gebruikt om in een kolom de hoogste waarde op te zoeken en er 1 bij op te tellen, maar ik maak nu een fout in de formule waardooor een kringverwijzing ontstaat. De oude formule kan ik niet reproduceren.

cel a1 = kolomkop
cel a2 is een ingevoegde rij en moet een hoogste volgnummer gaan bevatten
In de formule die ik gebruikt had werden de gebruikte rijen gesleecteerd muv rij 1 en 2

wie kan helpen

mvg Wim
 
Volgens mij is er met je formule niks mis, misschien het bereik?

=MAX(A3:A100)+1

Martin

PS
Plaats anders even een voorbeeldje
 
De formule wordt met vba in de cel gezet en a3:a100 is niet dynamisch. Ik wil graag de hoogste waarde in kolom a van de gebruikte cellen na a2 en daar 1 bij optellen.

gr wim
 
Beste wiki ;)

Plaats eens een voorbeeldbestandje ?
Of toch teminste de VBA code die je gebruikt.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ik denk dat ik
Code:
 ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(R[1]C:R3C:R65536C)+1"
ga gebruiken tot ik de genoemde formule weer vind.

gr Wim
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik
Code:
 ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(R[1]C:R3C:R65536C)+1"
ga gebruiken tot ik de genoemde formule weer vind.

gr Wim
Je kan ook antwoord geven op de vraag van de mensen die je willen helpen. Gebruik je nu een formule of VBA, wees duidelijk, hierop krijg je beste antwoord.
 
Sorry Huib, maar het is heel eenvoudig en een voorbeeldbestand zal daar niets aan toevoegen.

Kolom a bevat volgnummers in oplopende volgorde en de hoogste waarde moet opgezocht worden en met 1 opgeteld in cel a2 geplaatst worden. Met de formule
Code:
]=max(A:A)+1[/CODE resulteert dit in een kringverwijzing, dus in het bereik moeten a1 en a2 genegeerd worden. De formule wordt met vba in de cel geplaats en met [CODE]range("a2").value=range("a2").value
omgezet in een waarde
gr wim
 
Laatst bewerkt:
Beste wiki ;)

Heb je de formule van Thankyou al gebruikt.nl.

Code:
=MAX(A3:A100)+1
Uw formule zoekt in de hele kolom A, dus ook cellen A1 en A2.

Zet deze formule in cel A2.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Sorry Huib, maar het is heel eenvoudig en een voorbeeldbestand zal daar niets aan toevoegen.
Realiseer je dat jij een belang in deze vraag heb, de helpers niet. Je wilt dus blijkbaar geen oplossing.
 
Beste wiki ;)

Zie bestandje.

Groetjes danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Max.xls
    34,5 KB · Weergaven: 34
Beste danny,

Dit werkt ook, maar ik gebruik nu FormulaR1C1 = "=MAX(R[1]C:R3C:R65536C)+1" hiermee is het bereik gemaximaliseerd en heb ik geen hulpcel nodig. Als ik de verloren formule weer vind dan zal ik deze nog plaatsen.

mvg wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan