• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule meeschuiven zodra nieuwe gegevens ingevuld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Goedenmiddag,

Ik werk met een lijst, waarin we onze voorraden wekelijks bijhouden. Daarnaast staat een kolom, met daarin de verhouding van de huidige voorraad, ten opzichte van het gemiddelde van het afgelopen jaar.

Ik heb dit uitgewerkt in een voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorraad_voorbeeld.xlsx

Mijn vraag is nu;
Is het mogelijk om de formule in M5 t/m M8 automatisch mee te laten schuiven naar de nieuwe week, zodra op 20-10-2014 nieuwe gegevens ingevuld worden? Op dit moment moet ik de formule handmatig aanpassen (een week opschuiven).

Het zou bijvoorbeeld gekoppeld kunnen worden aan cel M2 (hierin staat de datum waarop de lijst voor het laatst bijgewerkt is).

Ik hoop dat het zo duidelijk is, alvast bedankt!

Selecteer Bereik A3:I8 en kies voor Start-Opmaken als tabel

Formule voor Cel M5: =INDIRECT("Tabel1[@["&TEKST($M$2;"d-m-jjjj")&"]]")/L5

hm, dat lukt me (nog) niet. ZOu je dat eens in het voorbeeldbestand uit willen werken?

Ik kan helaas vanaf hier geen bijlagen toevoegen (verouderde browser).
Alternatieve en wellicht eenvoudigere oplossing zonder Opmaak als Tabel:
Formule voor cel M5
=INDEX(5:5;1;VERGELIJKEN($M$2;$3:$3;0))/L5

Je gemiddelde in kolom L houden overigens ook geen rekening met het toevoegen van weken.
Probeer eens te werken met =GEMIDDELDE(B5:I5) voor cel L5

Laatst bewerkt:
Jelle,

op bijgevoegd voorbeeld de info naar voor gezet, zodoende dat er week na week kan bijgevuld worden.

mvg

Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan