Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=SOMPRODUCT((A1:A3=11)*(B1:B3)*(C1:C3=1))
maar ben blond
Blondjes worden toch verzocht een voorbeeld bestand met foto te plaatsenWat heeft dat er nu mee te maken
Hang dan een voorbeeldbestandje bij.
Blondjes worden toch verzocht een voorbeeld bestand met foto te plaatsen![]()
=SOMPRODUCT(($H$45:$H$90=1)*($D$45:$D$90)*($A$45:$A$90=$A$23))
Deze formule:
werkt, indien je de onnodige spaties uit kolom A en D haalt.Code:=SOMPRODUCT(($H$45:$H$90=1)*($D$45:$D$90)*($A$45:$A$90=$A$23))
Dit kan je het makkelijkst doen door: selecteer A45:A90 > CTRL+H toets bij zoeken naar: [spatie] (dus 1x op spatie drukken), zorg dat vervangen door helemaal leeg is > alles vervangen.
Dit doe je ook in kolom D.
Ik heb krullenHeb de formule gecopieerd en de spaties in kolom A D en R vervangen door niets, maar er blijft waarde staan. Waarom lukt het jou wel?
Ik heb krullen
Heb je wel een nederlandse excel?
Anders doe jij waarschijnlijk toch iets anders dan ik.
Als bijlage het bestandje zoals ik hem heb, met in Q37 de formule.
=SOMPRODUCT((H$45:H$90=[COLOR="Red"]1[/COLOR])*(D$45:D$90)*($A$45:$A$90=$A23))
Eerst nog even wat uitleg:
Zo te zien schuiven in de formules de eerste 2 vergelijkingen steeds 6 kolommen op.
Als je de cellen waar de formules in komen ook steeds 6 kolommen verschuiven, dan kan je 1 formule schrijven die (bijna) klaar is voor alle cellen.
Je ziet dat voor de H en D het $-teken is weggehaald. Als je deze formule kopieert en plakt in een cel 6 kolommen verderop, dan veranderd de H in een N, en de D in een J, welke je nodig hebt voor dag 2. Je zal alleen de rode 1 (denk ik) moeten veranderen in een 2.Code:=SOMPRODUCT((H$45:H$90=[COLOR="Red"]1[/COLOR])*(D$45:D$90)*($A$45:$A$90=$A23))
Betreft jouw vraag:
Ja, dit kan, maar... ik neem aan dat jij voor elke dag een uitkomst wilt zien. En dan is het zo het beste/makkelijkste.
Als je uitkomst alleen in 1 cel wilt, waarbij je in een andere cel de dag keuze wilt geven, dan kan dit zeker ook, maar misschien is het voor het overzicht wel het beste om die uitkomst dan via verschuiving op te halen uit de 5 andere uitkomsten.
Als je de totale formule in 1 cel wilt hebben wordt dit een lange, voor jou (en mij) onoverzichtelijke formule ben ik bang.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.