• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met COUNTIFS geeft geen resultaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nexx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nexx

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2023
Office versie
Google Sheets
Op het 3e sheet "MIGRATION in NUMBERS" wil ik het aantal migraties laten zien op basis van voorwaarde datum en "batchnummer" welke staan op sheet 1 "DATA"

Zie file ter verduidelijking.

De formule die ik op Sheet 3 cel B3 heb staan is het volgende
=COUNTIFS(DATA!$F$4:$F$200;">="&DATE($K3);DATA!$F$4:$F$200;"<="&DATE($L3);DATA!$B$4:$B$200;"="&B$2)
Tel het aantal vermeldingen '0' in DATA B4 tot en met B200 wanneer deze tussen een bepaalde data ligt.

Jullie snappen het al... iets gaat er niet goed.
Mijn vraag WAT gaat er niet goed en HOE moet het dan WEL?

Dank voor jullie hulp

Bijlagen

Nou een bestandje met jouw formules; of wil je dat we alles zelf gaan invoeren? Bovendien krijg ik op blad DATA allerlei foute formules vanaf kolom G

Nou een bestandje met jouw formules; of wil je dat we alles zelf gaan invoeren? Bovendien krijg ik op blad DATA allerlei foutmeldingen vanaf kolom G
Hoe/Wat bedoel je?

Deze formule: =@IFNA(VERT.ZOEKEN($C51;'Form Responses 1'!$1:$107;H$2;ONWAAR)) geeft #NAAM? als uitkomst. En ik het tabblad waar de formule zou moeten staan in cel B3 staat niks. En als ik de functies uit jouw bericht vertaal naar de Nederlandse versie, krijg ik alleen maar foutmeldingen omdat de syntax dan verkeerd is. Dus ik vraag me af waarom het bij jou dan blijkbaar wél werkt.

Ik krijg een foutmelding bij openen van het bestand met waarschijnlijk tot gevolg dat in B3 geen formule staat.

Ah, ik heb deze geëxporteerd vanuit Google Sheet nadat ik alle persoonsgegevens had gewist... vandaag de foutmeldingen.
Exporteren vanuit Google Sheet geen goed idee dan?

In ieder geval zoek ik de formule die mij op sheet "MIGRATION in NUMBERS" in cel B3 het getal 2 moet retourneren. Zoals je op de sheet DATA in kolom B kunt zien dat '0' 2 x voorkomt in het eerste kwartaal van 2024

Blijkbaar is het gelegen aan de datumopmaak, daar staat ddd"-" d"-"mm"-"jjjj wat natuurlijk tekst maakt van een datum

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan