• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met herhaling van de waarde van totalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Beste Helpmij,

Ik heb een platte draaitabel in de bijlage van dit bericht toegevoegd. Graag zou ik van elke totaal (in dit geval Segment) een herhaling van de waarde willen zien, middels een formule. Is dat mogelijk?
Bekijk bijlage Map1.xlsx

Wat bedoel je precies? En waar moet die herhaling dan staan? En wat moet er herhaald worden?

De herhaling van totalen moet in kolom D staan. Voor het gemak heb ik in kolom D een voorbeeld van gemaakt.

Dan moet dit 'm zijn:
Code:
=ALS.FOUT(VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN("Totaal "&A2;A:A;0);1));0;3;1;1);D2)

Er komt nog een klein addertje om de hoek kijken: je moet de naam van je bereik wel herhalen. Wil je dat niet zien, dan kun je dat natuurlijk 'verbergen'.

Bijlagen

of met

PHP:
=ALS(LINKS(A2;6)="totaal";C2;D3)
vanaf D2 en doortrekken naar beneden.

Nog een vraagje...

Beste Helpmij,

Ik heb net een mooie formule gekregen hoe ik de totalen kan laten herhalen in een kolom naast de draaitabel. Echter, ik heb nu een andere kwestie waar ik graag geholpen mee wil worden. Van elke leverancier waarvan ik de omzet wil afzetten tegen de totale sub omzet (Segment) zou ik tot 80% een 1 achter willen zetten. Dat heb ik in kolom J gedaan (zie bijlage). Echter in het zelfde segment, bijvoorbeeld maart, komen er meer leveranciers voor, namelijk 4. Ik ben op zoek naar een formule waarbij het totaal bij leverancier2 (zie kolom J), afgezet wordt tegen totaal aantal leveranciers van een segment. Voor Maart is dat 4. Bekijk bijlage Kopie van Totaal herhalen-2.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan