• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met vermenigvuldiging en vaste kosten erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

electric

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
even uitleg over de formule

ik ben bezig met een formule ik ben hem alleen heel omslachtig aan het bedenken maar dit moet eenvoudiger kunnen wat moet de formule doen hier het voorbeeld

bv ik heb een pak met 10 stuks erop per stuk kost dit 1 euro
bij 10 stuks kost dit 10 euro maar als ik er 1t/m 9 pak komt er bv 5 euro bij voor het open van de verpaking maar als ik er nu 13 neem dan moet hij niet 2 x 5 euro erbij doen maar als ik er het veelvoud van 10 pak bv 20 of 30 moet hij reken met 1 euro zonder uitpakkosten

verpakingstuks komen in een cel staan en vaste kosten ook

ik hoop dat het zo duidelijk omschreven heb wie is het brein van deze formule

formule blad

ik heb een werkende formuleblad maar alles staat door elkaar 1 a4 vol formules
ik kan hem posten doormailen maar het is echt een zooitje hij vewijst naar andere velden maar het resultaat is wel dat het werkt bij intresse in formule blad

Ik heb uw berekening in één formuletje gestopt, maar met behulp van een tabelletje.

Zie maar of je hier iets mee kunt.

Succes, Cobbe

Bijlagen

beste cobbe

beste cobbe mooie formule alleen als je met bv pak stenen werk en je hebt 40,4 meter nodig dan werkt het niet ik denk dat er iets in moet met true bij dat hij het deel door het getal bv als je aantal delen door 10 kan dan uitkomst 1 dan bedrag kan het niet gedeeld worden dan is uitkomst 0 en dan moet aantal x prijs plus toeslag

zoiets heb ik nu ook zie bijlage links staan gedeelte formulesBekijk bijlage testlijst.xls

beste cobbe

beste cobbe mooie formule alleen als je met bv pak stenen werk en je hebt 40,4 meter nodig dan werkt het niet ik denk dat er iets in moet met true bij dat hij het deel door het getal bv als je aantal delen door 10 kan dan uitkomst 1 dan bedrag kan het niet gedeeld worden dan is uitkomst 0 en dan moet aantal x prijs plus toeslag

zoiets heb ik nu ook zie bijlage links staan gedeelte formules

Bijlagen

de oplossing van Cobbe aangepast.

Code:
=VERT.ZOEKEN(AFRONDEN.BOVEN(A9;1);$N$1:$P$200;2;1)+VERT.ZOEKEN(AFRONDEN.BOVEN(A9;1);$N$1:$P$200;3;1)

kom je hier verder mee?

Bijlagen

Eigenlijk was het véél eenvoudiger dan dat:

Code:
=A3*B3+ALS(A3/10=INTEGER(A3/10);0;5)

Zie bestandje.

Gr. Cobbe

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan