• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met verwijzingen naar een andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRickD

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
37
Hallo allemaal(in het bijzonder Danny147),

Ik had laatst een vraag gepost waarin ik vroeg hoe je een kalender kon maken waarbij, als je op een datum klikte, in een ander hokje specificaties stonden van productleveringen van die dag.
Danny147 had mij hierbij perfect geholpen en een goed kalender voorbeeld gegeven met formules en al.

In de screenshots vinden jullie de file(van danny147, ik ga niet met de eer strijken ;)met de kalender sheet en de data sheet. Op de datsheet word de datum ingevoerd en de hoeveelheid. Maar ik kan alleen de hoeveelheid van product 022 weergeven. Hoe kan ik de formule aanpassen(in K3 geloof ik) zodat ik ook naast 022 in de data sheet, ook de hoeveelheden van 023 kan invoeren en dat die ook worden weergegeven op het kalender blad in L3?

thnx!
 

Bijlagen

  • Picture2.jpg
    Picture2.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 53
  • Picture1.jpg
    Picture1.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 53
Beste RrickD,

Het lijkt mij handig als je het bestandje upload, want vanaf een screenshot kunnen we geen formules aflezen. :)

Richard
 
Uiteraard!

Bij deze het bestandje,
Ik neem aan dat u snapt wat ik wil bereiken? :eek:

Alvast bedankt!

Rick
 

Bijlagen

  • Kalender!!.xls
    42,5 KB · Weergaven: 23
Hoi Rick,

Ik denk dat je dit bedoelt. Enne, geen ge-u hoor, ben nog geen 40 :)

Richard
 

Bijlagen

  • Kalender RrickD.xls
    44 KB · Weergaven: 19
Jaa precies!

Perfect! Ik bedank me hartelijk bij JOU :D

ciao!
 
Graag gedaan.
Als je nu nog de vraag op 'opgelost' wilt zetten, dan is het makkelijker zoeken voor anderen.

Richard
 
Oke,

zal ik doen...heb alleen toch nog een kleine vraag :eek:

Ik zou ook graag willen dat de dagen dat er een levering is rood worden weergegeven op de kalender, ik denk dat ik dit moet aanpassen op de datasheet bij de betrekkelijke datum?

hopelijk kun je me hiermee helpen end dan ben ik wel klaar!

ciao
 
En met 'levering' bedoel je dat op het tabblad data iets staat in kolom B en/of C?
Kan er ook nog een kolom D en verder bijkomen?
Kan het zijn dat op een dag alleen 022 wordt geleverd en niet 023? Moert dan de datum ook rood worden?

Richard
 
Hoi,

Op het tabblad data heb ik een kolom toegevoegd en daarin komt allen de datum te staan als er een levering is in kolom B t/m J.
Het bereik in kolom A heeft de naam 'levering' meegekregen.
Is dit wat je zoekt?

Richard
 

Bijlagen

  • Kalender RrickD.xls
    44 KB · Weergaven: 21
Perfect,
nu ben ik helemaal klaar!:D

Bedankt voor je tijd en hulp!:thumb:

groeten,
Rick
 
oei oei,

sorry dat ik lastig ben maar ik heb toch weer een vraag.
De kalender zit nu perfect in elkaar, de dagen waarop een levering is worden rood weergegeven en de rest gewoon zwart; prima, houden zo.
Alleen bij de kalender sheet word de quantiteit(van leveringen en stock) in het groen weergegeven(K3 en L3).
Ik zou dan als allerlaatste vraag graag willen weten hoe laat ik de stock hoeveelheden groen weergeven(als voorbeeld is de stock altijd 100), en hoe worden de levering hoeveelheden rood weergegeven. Ik had het geprobeerd met conditional formating in de trend van :=IF(Data!$A:$A=Data!$B:$B) zoiets, maar dat werkte dus niet...

Dus in K3 en L3 het cijfer rood als het om een levering gaat en groen als het om stock gaat(zie data sheet)

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Kalender!!!.xls
    71 KB · Weergaven: 25
Hoi Rick,

Het enige dat mij nu te binnen schiet, is een tweede hulpkolom op 'Data' waarin de datum komt te staan wanneer het om stock gaat, en dit bereik 'stock' noemen. En dan de voorwaardelijke opmaak uitbreiden naar de bereiken 'levering' en 'stock'.

Maar ik heb er nu even geen tijd voor.
Red je het met deze hint?

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan