• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule midden in een zin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob01

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste lezer,

Ik heb een standaard brief en daar moet midden in de zin een formule komen. Ik heb een keer gezien dat, dat kon bijvoorbeeld:

"De winst dit jaar is € 75.000,00 euro."

Die 75000 haalt hij dan uit cel A2 bijvoorbeeld.

Dus zoiets als De winst dit jaar is "a2" euro.

Hoe doe je dat precies.

Groet,

JT

Hoi

bedoel je dit ?

="De winst dit jaar is € "&a2&" euro"

Hoi

bedoel je dit ?

="De winst dit jaar is € "&a2&" euro"

Heey dankje dat bedoelde ik inderdaad.

Is er trouwens ook de mogelijkheid dat die letterlijk de tekst uit A2 overneemt inclusief opmaak?

Probleem is namelijk dat die nu bij een soortelijk iets een datum als getal pakt.

Deze misschien ?
Code:
="De winst is € "&WAARDE(A2)&" euro"

Mvg

Rudi

Allen hartelijk dank voor het meedenken.

@Rudi: Helaas heb ik met die formule (="De winst is € "&WAARDE(A2)&" euro") hetzelfde probleem.
Een datum geeft hij als getal, en een % ook.

Iemand nog een ander idee?

Laatst bewerkt:
Mijne Excel heeft een help functie voor zulke vragen, de uwe ook? :)

Ja, maar moet 'em nog even zoeken ;)

Jacob01: kijk even in de helpfiles naar de TEKST functie, TEXT als je een Engelstalige Excel versie zou hebben. Kom je er dan nog niet uit, laat dan even iets weten.

Ja, maar moet 'em nog even zoeken ;)

Jacob01: kijk even in de helpfiles naar de TEKST functie, TEXT als je een Engelstalige Excel versie zou hebben. Kom je er dan nog niet uit, laat dan even iets weten.

Heb het gevonden, dank voor de info allemaal!!

Laatst bewerkt:
Dag,

De tekstfunctie werkt wel als ik getal in euro's wil hebben, maar een datum midden in een zin krijg ik niet voor elkaar. En met percentages ook niet.

Dan neem je als opmaak bvb. dd-mm-jjjj
of
##,# %

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan