• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule moet voldoen aan 2 voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Ik een een tablad (gestort gewicht) met 3 kolommen A:C, de formule moet kijken dat wanneer de voorwaarden in kolom A en C gelijk zijn hij de waarde die in kolom B staat bij elkaar optelt en deze vermeld op blad 1 in het rode vak achter de betreffende lijn.

Ik was aan het knoeien met somproduct en som.als maar kreeg het niet het gewenste resultaat.

zie bijlage

Bijlagen

=SOM.ALS('gestort gewicht'!C2:C30;Blad1!A5;'gestort gewicht'!B2:B30)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

En bij verschillende artikelnummers:

Code:
=SOMPRODUCT(('gestort gewicht'!$C$2:$C$30=A5)*('gestort gewicht'!$A$2:$A$30=B3)*('gestort gewicht'!$B$2:$B$30))

met in B3 het artikelnummer.

Ad, Rocancio

Bedankt voor jullie reactie.
De formule van Ad is denk ik beter geschikt omdat het niet over 1 artikelnummer gaat maar over meerdere (mijn excusses voor het niet juist formuleren van de vraag)
Toch krijg ik met mijn beperkte excel kennis de formule niet werkend, zouden jullie in bijgevoegde bestand de formule voor mij willen invoeren a.u.b. Bestand is aangepast naar de huidige situatie

alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Verhoog,

Als ik de formule in F3 en I3 doortrek naar beneden dan krijg ik bij F4, F5, F6 geen uitkomst, terwijl als ik dat halffabrikaat nummer in blad gestort gewicht opzoek staan er wel kilo's genoteerd en het machinenummer klopt ook. Dit zelfde geldt voor I5

Vreemd verhaal...

Het blijkt te liggen aan de halffabrikaat nrs die op het tabblad 'database sva' staan ingevuld. Als je die handmatig opnieuw invoert gaat het wel goed....

Verhoog, Ad en Rocancio

Probleem is opgelost dankzij de door jullie aangedragen oplossingen, thanks
Sorry voor mijn late reactie, was vergeten dat deze vraag nog openstond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan