• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeload

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Bij de onderstaande formule schuift de cel mee naar beneden als ik een regel tussen voeg (word dan $A$7)
Maar dat wil ik niet, Ik dacht dat door $ er voor te zetten dit nu juist niet het geval was. Weet iemand hoe dit zit en hoe ik het kan oplossen.

=TEKST.SAMENVOEGEN("Versie";" ";(Versie!$A$6))

Groeten Niels

Uitleg over relatieve en absolute verwijzingen vind je hier

Waat doe ik dan fout

Beste huijb,

Wat doe ik dan fout,

Groeten niels

Nu ik je vraag goed lees, geen idéé eigenlijk.

hey,

Verplaats de waarde in A6 ook als je een regel invoegd ???

anders kan het niet heb het diverse manieren getest het hij doet het alleen als de cel A6 verplaatst wordt naar A7

dus?????? enne zou niet weten hoe je dat oplost

Lekker he'

Beste Wildboy,

Klopt snap er helemaal niks van ben denk al een paar uur bezig van alles geprobeert.

Groeten Niels

Probeer het eens met de volgende formule:

=TEKST.SAMENVOEGEN("Versie";" ";(INDIRECT(ADRES(6;1;;;"versie"))))

Op zich is het juist dat met de $-tekens de celverwijzing absoluut wordt. Dit werkt goed als je de formule kopieert, met knippen van een broncel gaat de verwijzing echter wel mee, net zoals je al gemerkt hebt met het invoegen van rijen/kolommen. Op zich is dit in 99% van de gevallen ook de meest wenselijke actie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan