• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule nodig?! CSV bestand aanpassen Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulh84

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2015
Hallo Allemaal!
ik heb een vraag anders was ik hier natuurlijk niet :)

ik ben bezig met een import bestand voor een webwinkel (CSV) bestand...
nu heb ik van de leverancier een bestand gekregen waar alles keurig in staat.

nu wil ik in dat bestand de afbeeldingen ook erin voegen ( link naar de afbeelding die online staat)

dus maak ik een nieuwe tabel op positie (AD1) met de link naar de afbeelding zoals http://agutest.prepublisher.eu/afbeelding.aspx?a=ARTIKELNUMMER&t=jpgextra

alleen hoe zorg ik er nou voor dat alleen het artikel nummer wat in tabel A1 staat automatiche op de juiste plek komt te staan?

het zijn namelijk een paar duizend artikelen en met de hand alles invoeren dan zit ik hier volgend jaar kerst nog :D

Wie o wie snapt het en helpt mij uit de brand?! duizend maal dank!!

Paul

Paul,

Ik vermoed dat je van je leverancier een lijst krijgt met artikelen nummers, omschrijvingen en prijzen e.d.
Hier wil je blijkbaar een afbeelding van hebben en deze afbeeldingen staan op de website van je leverancier.
Je leverancier heeft een mogelijkheid gemaakt om op basis van het artikelnummer een afbeelding op te halen
Hierbij is de volgende opbouw gemaakt: Voor artikel 303647 (een kettingslot) :

http://agutest.prepublisher.eu/Afbeelding.aspx?a=303647&t=jpgpp

Door iedere keer het artikelnummer aan te passen kun je redelijk makkelijk met behulp van een macro links aanmaken
naar de afbeeldingen.

Veel Succes.

Ja precies Elsendoorn mooi uitgelegd :D

nou ik ben echt een excel noob dus ik ga wel ff spitten als ik er niet uit kom meld ik me :D bedankt!

Ik kom er dus echt niet uit
tot vandaag nog nooit van macros gehoord en wat ik lees snap ik niet echt :shocked::mad:

Paul,

Een voorbeeld van hoe je zo'n macro maakt heb ik hierbij opgenomen.
Druk op de knop en in de lijst worden de links toegevoegd.
Ik heb een drietal artikelen opgenomen maar de lengte van de lijst doet niet ter zake.
Wel de lay-out van de lijst dus als je deze wil veranderen zul je ook de macro moeten aanpassen.

De macro loopt door de C kolom en gaat door tot er in de B kolom een leeg veld te zien is, dan stopt hij.
Hij zoekt het artikelnummer in de A kolom op en de omschrijving in de B kolom.
In het bestand staat de locatie waar hij moet zoeken op internet, waarbij ik het artikelnummer heb
vervangen door [Art]. Door het vervangen van [Art] door een artikelnummer kom je altijd op de goede
locatie terecht tenzij het artikelnummer niet meer voorkomt.
Daarna wordt de link gemaakt hiervoor is een internet adres nodig die ik net heb gemaakt door [Art]
te vervangen door een artikelnummer en een tekst die hij als omschrijving voor de link gebruikt
hiervoor heb ik het artikelnummer en de omschrijving gebruikt.
In de macro heb ik wat tekst opgenomen over de werking.

Druk op de knop en zie maar wat er gebeurt.

Bekijk bijlage HelpMijLinksAanmaken.xlsm

Veel Succes.

Amazing!!

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Wow thanx man! super dit is wat ik nodig had

heb al ff wat uitgetest maar t komt helemaal goed je bent de beste:thumb::thumb::thumb::thumb:

respect!

ahh nog 1 ding kan in het veld link de volledige link komen te staan in plaats van bijvoorbeeld 303647 - Kettingslot? :D dus http://agutest.prepublisher.eu/Afbeelding.aspx?a=303647&t=jpgpp

de link moet namelijk een absolute hyperlink zijn als ik het namelijk nu opsla en importeer zie ik in het veld link alleen 303647 - kettingslot staan niet de http url... :D

Laatst bewerkt:
woehoe
ik heb de marco aangepast en TextToDisplay veranderd in TextToDisplay:=sLocAdres

zo is het prima! kijken of het nu gaat lukken te filteren op bestaande artikelen...
meestal als ik alleen zadel wilt bijvoorbeeld en filter daarop als ik dat dan opsla zie ik evengoed de hele lijst... ff puzzelen dus... :d

Paul,

Helemaal goed, dit is de manier waarop je leert programeren, een oplossing zoeken net zolang tot je er een vind.
Wel wat omslachtig, als je gewoon TextToDisplay weghaalt krijg je hetzelfde resultaat.
Maar het voornaamste is dat je het zelf gevonden hebt.

Van de tweede vraag begrijp ik niet veel maar onthoud dat een filter alleen regels verbergt, niet verwijderd.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan