• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule nodig voor punten telling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo,

Ik hou de wedstrijden van een biljartclub bij.
Daarvoor ben ik een overzicht aan het maken. Nu heb ik wat hulp nodig bij het berekenen van de wedstrijd punten. Als iemand wint krijgt hij 2 punten en bij het halen van zijn gemiddelde 1 punt. Deze formules heb ik al. Maar er moet ook gekeken worden naar remise, waardoor er 1 punt afgetrokken wordt. Hier kom ik niet verder er moet naar de tegenstander gekeken worden wat die gedaan heeft.
Wie kan mij op weg helpen??
Het bijgevoegd bestandje geeft wellicht meer diudelijkheid.

Groeten Abel Visscher

Bijlagen

Ik heb niet al te veel verstand van biljarten maar ik heb je bestandje iets aangepast.
Ik hoop dat dit je bedoeling is.

Popipipo bedankt voor je reactie, maar dit is niet de bedoeling.
Iedere tegenstander moet zijn gemiddelde spelen die berekend is over 20 beurten.
De een moet dan meer carambole's maken dan de ander. Dus Abel 48 en Donnie 42.
De wedstrijd duurde 43 beurten en elk heeft zijn carambole's gemaakt. Nu spreekt men van een remise partij waardoor elk 1 punt krijgt. Dus niet in uw voorbeeld Car.tegen 48 maar 42.

Groet

Zoiets?

Er zitten wat mij betreft nog wel een aantal onduidelijkheden in over jou berekeningen?

Popipipo, ja dat werkt idd met deze 2 kolommen erbij.
En wat betreft je layout dat ziet er ook goed uit, daar ga ik nog even goed naar kijken.

Abel wint van Donnie als Donnie minder dan 42 maakt, Abel krijgt dan 2 punten.
De carambole's die men moet maken kan veranderen als je beter wordt.
Ik zal nu mijn progje aanpassen en zet hem op deze topic voor geintereseerden.

Mij hartelijke dank
Abel Visscher

Abel wint van Donnie als Donnie minder dan 42 maakt, Abel krijgt dan 2 punten.

Nergens in je formule van Abel wordt gekeken naar het aantal carambole's van Donnie en omgekeerd.
Dus hoe weet je dan of Abel of Donnie wint?

Nergens in je formule van Abel wordt gekeken naar het aantal carambole's van Donnie en omgekeerd.
Dus hoe weet je dan of Abel of Donnie wint?

Volgens mij hoeft dat niet, als je nu uitgaat van Abel (de persoon die speelt tegen) dan staat er in Q4 een formule die bij het behalen van zijn aantal carambole's 2 punten geeft. Daarna word gekeken of hij zijn gem. (R4) heeft gehaald zo ja dan komt er 1 punt bij. En dan is het de beurt aan de remise (S4)die controleert of de tegenstander zijn carambole's gehaald heeft, zo ja volgt er dus 1 punt aftrek. Heeft Abel zijn carambole's niet gehaald dan heeft de tegenstander (Donnie) dat automatisch wel, en krijgt dus 2 punten.
Ik kan het mis hebben, maar het werkt wel.

Groeten Abel

Je hebt gelijk dit werkt wel
Ik ben meer op de hoogte van voetbal, hierbij wordt het einde van de wedstrijd bepaalt door de tijd en wordt daarna naar de uitslag gekeken wie de winnaar is.

Bij jou voorbeeld van biljarten wordt het einde van de wedstrijd bepaalt door de uitslag.
Je weet dus wie het eerst een bepaald aantal punten heeft winnaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan