• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule of i.d. voor zoek en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt mij verwonderlijk dat het zolang duurt (zelfs met zoveel regels) om je bestand te berekenen. Aan je vb te zien zit dit bestand wel vol formules. Ik vermoed dat als je aan het begin v/d macro automatisch berekenen uitschakeld (aan het einde terug inschakelen) dat het toch veel vlotter moet gaan.

ga ik proberen,
maar wat kan ik aanpassen om het vervolgens per tabblad te doen.
denk dat het zonde van de tijd is om steeds zo lang te moeten wachten.
Mimi

Ik begrijp je vraag niet goed. Je vraagt een macro om de resultaten over 12 werkbladen te berekenen, wat wil je dan nu per tabblad doen ? Of bedoel je de resultaten van de vorige maanden behouden en dan telkens de gegevens v/d laatste maand daarbij tellen ?

de vraag was inderdaad voor twaalf maanden.
maar ik besefte niet dat het zolang ging duren.
de pc heb ik aanlaten staan hoop dat deze maandag klaar is
omdat het zoveel info is leek het me verstandig als de afgelopen acht maanden(2010) zo te laten staan en de komende maanden steeds toe te voegen dat is veel sneller
hoop dat dit mogelijk is met een kleine aanpassing in de huidige formule.
dank en nog een prettig weekend
gr Mimi

Laatst bewerkt:
goede morgen warme bakkertje, denk dat het allemaal te veel is geworden.
hij heeft het wel gedaan maar de aantallen over 12 tabbladen zijn niet correct.
heb een aantal klanten nagekeken die regelmatig een credit ontvangen maar de formule geeft 1 of 2 aan.
is hier nog een oplossing voor?
alvast bedankt.
Mimi

Tja, XL is een exacte wetenschap dus elk verschil in klantnr( bv spatie voor, spatie achter), plaatsing v/dkolommen en het betreffende nr wordt niet gevonden, hetgeen de afwijkingen zou verklaren, aangezien het vb perfect werkt.
Zijn alle pagina's identiek hetzelfde qua aantal kolommen, plaatsing v/d betreffende kruisjes ?
Mijn punt is dat indien het in het vb werkt en alles is identiek hetzelfde in je origineel, zou dit geen problemen mogen veroorzaken.

de klantnumers zijn altijd gelijk omdat daarop de naam van de klant wordt gezocht
de "x" moet ik nakijken maar alle tabbladen zijn indentiek.
kan ik ergens in de formule een blad aangeven om te kijken welke het wel of niet goed doet.
gr Mimi

geachte forumleden,
wie kan mij helpen om het laatste stukje op te lossen.
het totaal klopt nl. niet. namen, "x" en de namen boven de kolommen zijn gelijk op alle 13 tabbladen.
alvast dank voor jullie steun.
gr mimi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan