• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule of macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is voor 1 party zonder macro's en formules te realiseren door van alle invoercellen het vinkje bij blokkeren (celeigenschappen) weg te halen en dan het blad te beveiligen waarbij het vinkje bij vergrendelde cellen selecteren weg gehaalt dient te worden. Door ook bij opties--> geavanceerd de optie "selectie verplaatsen nadat ENTER ingedrukt is " op rechts te zetten, zal de cursor alle niet geblokkeerde cellen gaan.

Voor een 2e party zou je dit middels een knop kunnen instellen.
 
voorbeeld

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsmUw bericht verwerkt maar hij spring alleen van kolom speler A naar kolom speler b maar wel op dezelfde regel als waar een 0 wordt ingevoerd en dat is niet de bedoeling
Als speler A na 5 beurten 0 scoort en spel B staat op dat moment op 2 beurten moet de cursus naar beurt 3 springen bij speler b en andersom moet hetzelfde gebeuren
 
geef eens, met kleurtjes en opmerkingen in het blad, wat er moet gebeuren als ik in een bepaald vakje iets probeer te doen.
 
je bent voor mij niet duidelijk.
speler A en speler B hebben allebei als laatste beurt "0" .
 
voorbeeld

Het is de bedoeling dat in dit voorbeeld op cel C8 Speler A (paarse kolom a8) dat ik hier 0 punten invoer dan moet de cursor na de invulling van 0 punten automatisch naar speler B kolom G7 gaan en als ik daar weer 0 punten invoer moet de cursor weer terug naar speler A en dat is dan kolom C9 en dit is de bedoeling dat dit zo heen en weer gaat wanneer iemand nul punten scoort
ik hoop dat het een beetje duidelijk is

mvr gr

cvl
 
ik begin het te snappen,

vraag1 in jouw voorbeeld staat in kolom C de beurt en niet de punten. ga je de beurt in vullen of de punten?

vraag2 je zegt dat als je in C8 0 invoert dat je dan naar G7 moet springen. maar daar staat al een 0. hoe zit dat?

vraag3 als er niets is ingevuld geldt dat ook als 0?
 
voorbeeld

ik hoop dat ik op onderstaande manier duidelijk kan maken wat mijn bedoeling is;

2 biljarters spelen een partij
Speler A begin de eerste beurt met 2 punten
De tweede beurt weer 2 punten is nu totaal 4 punten
De derde beurt nul punten dus nu is speler B aan zijn eerste beurt dan moet de cursor naar cel g6 voor de eerste beurt van speler B
Speler B haalt de eerste beurt 3 punten maar de tweede beurt haalt hij 0 punten
dan moet de cursor weer terug naar speler A
naar cel c9 en zo zou dit volgens het gehele spel moeten lopen
hopelijk iets duidelijker

mvgr
cvl
 
als ik biljard met iemand en ik haal in de eerste beurt 2 punten dan is daarna mijn tegenstander aan de beurt.
hoe kan het dat jij 2 beurten achter elkaar speelt?

of wil jij over de nullen vervangen door eventuele latere scores ?
 
Laatst bewerkt:
hier een gokje van wat je misschien ongeveer bedoeld:

graag aangeven wat er veranderd moet worden.

als je op de rechter muis knop drukt wordt het systeem uit en in geschakeld
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selection met vba 1.xlsm
    75,1 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
voorbeeld

Even terugkomend op uw antwoord
ik heb de tekst bovenin het programma wat aangepast zodat een en ander misschien iets duidelijker wordt wat ik wil
Speler A scoort in beurt een 1 punt en gaat automatisch naar beurt 2 Hier scoort hij nul punten deze worden wel ingevoerd en daarna moet de cursor automatisch naar Speler B voor zijn beurt 1
Deze scoort in zijn eerste beurt 0 punten die ook moeten worden ingevoerd en dan moet de cursor automatisch weer naar speler A naar de cel achter de cel waar 0 punten van zijn laatste beurt staan
Dit moet zo tot het einde van het spel
Dus 0 punten worden gewoon ingevoerd en moeten niet overschreven worden

groeten
cvlBekijk bijlage Voorbeeld.xlsm
 
ik had je antwoord nog niet verwerkt.
zo iets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selection met vba 3.xlsm
    75,4 KB · Weergaven: 42
nog een foutje opgelosd: hij liep beneden gewoon door.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selection met vba 4.xlsm
    75,4 KB · Weergaven: 44
voorbeeld

bedankt voor uw antwoord
maar zolang iemand geen nul punten scoort mag de cursor niet naar de andere speler


gr
cvl
 
zo iets?

als je na het wissen wil dat de andere speler begint druk dan nog een keer op wissen

om selectie systeem uit en aan te zetten druk je op de rechter muisknop
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selection met vba 5.xlsm
    82,1 KB · Weergaven: 46
voorbeeld

Dit is inderdaad wat ik bedoel,maar hoe krijg ik nu deze macro in mijn origineel bestand (ik ben maar een leek)
 
voorbeeld

Dank U bij voorbaat
hierbij het bestand
meteen hopelijk de laatste vraag
ik heb 5 partijen staan zou het mogelijk zijn om per speler het partijnummer in te geven want nu spelen beide spelers bv partij 1 terwijl speler A reeds een partij heeft gespeeld en speler B nog geen Dus bv ingeven speler A is 2e partij en speler B is eerste partij en het wegschrijven moet dan ook naar de juiste partij plaatsvinden (hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)

m vr gr
cvl
Bekijk bijlage voorbeeld cvl.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan