• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule of macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
is het de bedoeling dat iedereen tegen iedereen speelt?
zo ja, maak er dan een poule van met horizontaal alle spelers en verticaal alle spelers.
 
voorbeeld

Ja dat is inderdaad de bedoeling
ik ga eens kijken of mij dat gaat lukken
bedank voor de informatie

m vr gr

cvl
 
ik heb een beginnetje gemaakt met de poule misschien heb je er wat aan:
 

Bijlagen

  • voorbeeld cvl met poule 1.xlsm
    69,4 KB · Weergaven: 29
voorbeeld poule

Geweldig bedankt
alleen is nu het rolmenu (1e partij enz)van blad wedstrijd niet meer van toepassing ???????????
Wat gebeurt er als tussen de partijen door mensen die verloren hebben revanche willen nemen die spelen dan weer een extra partij tegen elkaar
wordt het resultaat van de eerste partij dan overschreven zo ja hoe kan je dit oplossen want het is de bedoeling dat de resultaten van alle partijen tellen voor het algemeen gemiddelde van die dag

M vr gr

cvl
 
hoe wil je die gemiddelden tellen?
stel je speelt 3 maal tegen de zelfde persoon.
dan kun je de 3 gemiddelden optellen en dan delen door 3.
of:
je telt alle scores over de 3 partijen bij elkaar op en deelt het door het totaal aantal beurten. (natuurlijk wel per persoon)
 
probeer deze eens uit: graag opmerkingen voor eventuele aanpassingen
ps hoeveel keer spelen de zelfde spelers tegen elkaar?
 

Bijlagen

  • voorbeeld cvl met poule _2.xlsm
    75 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
poule

dit werkt wel maar als spelers meerdere malen tegen elkaar spelen worden uitslagen overschreven en krijg ik geen juist gemiddelde
Ik denk dat maximaal men 5x per middag/avond tegen elkaar zal spelen
Ik heb zelf al zitten kijken maar ik heb nog geen idee hoe ik dit op moet gaan lossen
Het dropdownmenu van partij 1 enz vervalt dit nu op deze manier of moet dat worden aangepast (ik heb geen enkel idee)
Uw antwoord afwachtende

m vr gr

cvl
 
wat bedoel jij met juist gemiddelde?
geef een een voorbeeld. met wat het moet zijn.
en volgens mij wordt het niet overschreven.
kijk ook eens in de notetext in het eindresultaat
 
Laatst bewerkt:
macro poule

Dank U voor uw reactie
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd maar het is eigenlijk de bedoeling dat in het blad uitslag elke uitslag komt te staan
ik bedoel als 2 dezelfde personen 2 partijen achter elkaar spelen moet zowel de uitslag van de 1e en ook de uitslag van de 2e partij zichtbaar zijn in het blad uitslag(uiteraard nadat deze eerst per partij zijn weggeschreven)
Dus ik krijg meerdere uitslagen van personen die meerdere keren tegen elkaar hebben gespeeld en dat totaal gemiddelde zou ik na afloop van alle partijen willen zien
Ik weet niet of dit mogelijk is
Bij voorbaat dank voor uw reactie

m vr gr
cvl
 
kijk eens in de notetext van het eindresultaat
daar staat meer dan je denkt.
ps dat stond ook in post 29
en heb je gecontroleerd of het gemiddelde klopt????
of heb je gegokt of het klopt of niet klopt? ( in post 28 schrijf je dat het gemiddelde niet kolpt)
 
formule

Ik heb het gemiddelde gecontroleerd en het klopt (in de formule was een kolom vergeten die heb ik erbij gezet)
notetekst is een mooie aanvulling
als ik het goed begrijp is het blad met uitslagen nu gebaseerd op allemaal 1 partij tegen elke keer een andere speler totdat het blad vol is als alle partijen zijn gespeeld
Mijn probleem is echter dat een speler ook 2x achter elkaar tegen dezelfde speler kan spelen(het resultaat moet per partij wel blijven staan in het blad uitslagen totdat ik het wil wissen)
Is het misschien mogelijk om in het blad uitslagen meerdere kolommen per speler te gebruiken om het probleem van 2x tegen dezelfde speler te spelen op te lossen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan