• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule of zelf ingeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

noax

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
8
Hallo;

in bijlage een documentje waar je een artikel kan kiezen uit een lijst die op blad2 staat.
Nu wordt de prijs automatisch ingevuld door vert.zoeken.
Is het mogelijk dat deze formule wordt uitgevoerd wanneer een artikel uit de lijst is gekozen,
MAAR wanneer je zelf iets schrijft in de omschrijving je ook zelf een prijs kan invullen,
ZONDER de formule te wissen?
 

Bijlagen

  • gegevens1.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 24
Neen, dit is niet mogelijk. Iets invullen in een cel met formule wist de formule . Of je zou nadien middels VBA de formule moeten terug laten invullen
 
dacht ik al;
kan je die formule dan invoegen op een bereik ineens of moet je dit kopiëren vanuit 1 cel?
Hoe doe je dit dan?
 
Er kan in een cel maar 1 ding staan, of een formule of een waarde.
Heb een klein stukje vba in je bestandje gezet die je formule weer terugzet zodra de cel leeg is.

Kijk maar of je hier iets mee kunt

Succes
 

Bijlagen

  • gegevens1(T1).xls
    32,5 KB · Weergaven: 25
dit is inderdaad wat ik wil.
Ik heb momenteel al enkele vba subs die worden aangesproken.
Kan ik deze in een andere sub plaatsen of eventueel op het einde van een andere aanroepen?
en zoja Hoe?

alvast bedankt
 
Mijn kennis van VBA is vrijwel nihil.
Ik zou zeggen: Gewoon proberen .

Succes,
 
Als wij niet kunnen zien hoe jouw vba-project eruit ziet is het nogal moeilijk een afdoend antwoord hierop te geven
 
ja sorry ik weet het;
er staat veel gevoelige info in het bestand.
Ik heb ondertussen alles kunnen doen werken door gewoon de code in de sub te plakken achteraan een andere sub en de cellen aan te passen.
Dit werkt perfect aangezien de variabele 'target' uit de gegeven code toch niet werd gebruikt.

Bedankt alle twee voor de snelle reactie.:thumb:
 
Als je er verder uit bent:
Wil je dan de vraag nog op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan