• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule om de () te vinden die na het eerste woord komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diego1984

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2017
Ik heb een lijst met records (zeg 3000) waarvan het eerste woord tussen () staat.

Nu ben ik op zoek naar een formule om de () te vinden die na het eerste woord komen.

Doe eens een vb'tje waarin een voorbeeldzin staat en het gewenste resultaat.

In de vb-zin (Het) is al te laat om nog (verder) te lopen.
Code:
voor ( :
=VIND.SPEC("(";A1;VIND.SPEC(")";A1))
en voor ) :
=VIND.SPEC(")";A1;VIND.SPEC("(";A1;VIND.SPEC(")";A1)))

En als je het woord zoekt tussen de tweede ()-tekens:
Code:
=DEEL(A1;1+VIND.SPEC("(";A1;1+VIND.SPEC("(";A1));VIND.SPEC(")";A1;1+VIND.SPEC(")";A1))-VIND.SPEC("(";A1;1+VIND.SPEC("(";A1))-1)

Heb je de formules wel geprobeerd? Die werken gewoon hoor.

Heb je ook een formule die alleen het eerste woord, wat altijd tussen () staat verwijderd?

1. Ik heb 1 formule gepost, Cobbe 2, vandaar mijn opmerking over formules
2. Als je begin altijd in de vorm van (XX) is, dan kan deze formule ook:
Code:
=VERVANGEN(A1;1;5;"")
Edit: voorbeeldje toegevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@AlexCEL, Uit welke hoge hoed komt deze blijkbaar ingebakken functie? Volgens mij nog nooit gezien:thumb:

Voor het eerste woord kan je deze gebruiken als het 1ste woord niet steeds even lang(Alex' formule) is:
Code:
=VERVANGEN(A2;1;VIND.SPEC(")";A2)+1;"")

Dat ik jou nog iets nieuws kan laten zien VenA... ;)

maar inderdaad, VERVANGEN is gewoon een excel-functie. Als ik de helptekst zo lees vanaf versie 2010.

Dat ik jou nog iets nieuws kan laten zien VenA...

Weet je hoeveel ingebakken functies er zijn? Als ik zeg dat ik er 10% vanuit mij bolletje ken dan denk ik dat ik nog overdrijf. Dus hoge hoeden zijn altijd welkom:d

@Alex,

Die functie gebruik ik sowieso vanaf 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan