• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule om te bereken wie het meest "close" is

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Beetje lastig om een juiste titel te omschrijven maar stel ik heb het volgende:
Ik heb een pot met 88 knikkers. Nu is het de bedoeling dat men moet raden hoeveel knikkers in de pot zitten. Nu is het de bedoeling dat de persoon die het dichts bij de 88 knikkers zit een score krijgt van 10, maar als er twee personen zijn die precies even ver van de 88 knikkers verwijderd zijn dan krijgen ze beide de 10 punten. Zie voorbeeld.

Groeten
Kees

Bijlagen

Code:
=ALS(ABS($C$2-D5)=MIN(ABS(($D$5:$D$8)-($C$2:$C$2)));10;0)

LET OP: matrixformule, dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

of :
Code:
=ALS(KLEINSTE(ABS($D$5:$D$8-C$2);1)=ABS(D5-$C$2);10;0)

LET OP: matrixformule, dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

Roncancio's formule kan ook nog iets korter :
Code:
=ALS(ABS($C$2-D5)=MIN(ABS(($D$5:$D$8)-$C$2));10;0)

Hallo, ik ben er alweer een tijdje mee aan het stoeien geweest maar helaas zonder gewenst resultaat. Ieder aantal wat moet worden ingevuld staat op een appart tabblad. De score die behaald wordt door er het dichtst bij te zitten moet ook worden weergegeven op het desbetreffende tabblad. Die hulpkolom mag blijven bestaan, die kan ik verbergen.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Gr, Kees

Bijlagen

Je zal de berekening van de absolute verschillen voor alle deelnemers op 1 blad moeten doen.

Bvb. in het bereik G$5:G$8 op het eerste tabblad.

Vervolgens, op elk blad check je met een formule zoals

=ALS(RANG(G5;G$5:G$8;1)=1;10;0)

er 10 moet staan of 0.

Dit moet op elk blad gebeuren! Dit wil dus ook zeggen dat de bereik in de formule hierboven nog aangepast moeten worden aan de sheets.

Wigi

Dit moet op elk blad gebeuren! Dit wil dus ook zeggen dat de bereik in de formule hierboven nog aangepast moeten worden aan de sheets.

Wigi

Precies en dat is nou ook eigenlijk mijn probleem, hoe kan ik een bereik opgeven van iedere keer 1 cel van verschillende sheets?

Kees

Maak het simpeler, en verzamel de getallen op 1 centrale sheet. Gewoon met celverwijzingen. Dan kan je steeds daarnaar verwijzen in de formule op de andere bladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan