formule omzetten in een VBA code

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Beste allemaal,
Ik heb een formule:

Code:
=SOM.ALS(Controle!$A$4:$A$5000;Negatief!B13;Controle!$X$4:$X$5000)+SOM.ALS(Controle!$A$4:$A$5000;Negatief!B13;Controle!$Z$4:$Z$5000)-SOM.ALS(Controle!$A$4:$A$5000;Negatief!B13;Controle!$Y$4:$Y$5000)
deze wil graag in een VBA code
Wie kan mij helpen?

Als je een macro opneemt en deze formule maakt, heb je hem :).

Klopt dat heb ik ook gedaan maar dan blijft de formule in de cel staan

Je moet daarna ook in de macrocode kijken... Die wilde je toch zien? Je weet nu in ieder geval dat de macro correct is :).

Het grote probleem is dat ik dat dan moet doen voor ongeveer 200 cellen. Maar werken doetie

Ik denk dat je je vraag niet helemaal volledig hebt gesteld :).
Blijkbaar wil je een macro die in één keer de formule een aantal keer op de juiste plek neerzet. Dan hebben we toch wat meer informatie nodig.

Was de draaitabel in jouw vorige vraag geen optie? Staat wel op opgelost maar zonder reactie.

Ik wil graag van de formule een macro hebben. De rest kan ik misschien zelf doen

Is het misschien ook mogelijk dat als er in kolom C een formule staat met de waarde €0.00 deze te verbergen

En waarom is een draaitabel geen optie? Geeft toch hetzelfde resultaat als wat je nu wilt fabrieken?

Plaats anders even een voorbeeldbestandje.

Of op zijn minst de macro die je nu hebt gemaakt. En nogmaals de vraag wat die macro dan precies moet doen. Je bent nogal onduidelijk, vooral ook omdat je, ondanks wat je in bericht #9 zegt, die macro al hébt.

Beste,
Sorry voor mijn late reactie.
In de bijlage heb ik de macro staan die ik heb gemaakt van de formule.
De formule staat in tabblad negatief.

Het probleem is dat als ik deze kopieer staan in alle cellen (kolom C) de formules. Dan is het gebruik van een filter bijna niet mogelijk.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat in kolom C in tabblad negatief geen formules meer staan
Alvast bedankt

Bijlagen

Je hebt het filter verkeerd staan.

Code:
Criteria1:=Range("[COLOR="#FF0000"]F[/COLOR]2")

Bijzonder verhelderend dat sorry en een niets zeggend voorbeeldbestand. Op de vraag waarom een draaitabel geen optie is heb ik ook nog nergens een antwoord gelezen.

Omdat het helpmij.nl heet en het anders een nutteloos draadje wordt probeer dit eens.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Application.ScreenUpdating = False
ar = Sheets("Controle").[a3].CurrentRegion
With ActiveSheet.[B5].CurrentRegion
    .AutoFilter 2
    .Offset(1).Clear
    With CreateObject("scripting.dictionary")
        For j = 2 To UBound(ar)
            If Not .exists(ar(j, 1)) Then .Add ar(j, 1), Val(ar(j, 24) - ar(j, 25) + ar(j, 26)) Else .Item(ar(j, 1)) = .Item(ar(j, 1)) + Val(ar(j, 24) - ar(j, 25) + ar(j, 26))
        Next j
        ar1 = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
    End With
    .Offset(1).Resize(UBound(ar1), 2) = ar1
    .Offset(1, 1).NumberFormat = "_($* #,##0.00_);_($* (#,##0.00);_($* ""-""??_);_(@_)"
    .Sort .Offset(, 1), , , , , , , 1
    .AutoFilter 2, [F2]
End With
End Sub

En
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$F$2" Then [B5].CurrentRegion.AutoFilter 2, Target
End Sub

Bijlagen

Beste Ven A
Dit is helemaal geweldig. Ik eet niet hoe u het gedaan heeft maar het helemaal top.
Hartstikke bedankt

Blijft nog steeds de vraag open staan waarom een draaitabel geen optie is. Als je niets/weinig van VBA weet lijkt dat nog steeds de beste optie.:d

Dit stukje is een klein onderdeel van een bestand wat ik heb gemaakt. De mensen die ermee gaan werken weten niets van Excel. Daarom probeer ik het voor hen zo gebruiksvriendelijk te maken. Daarnaast weet ik echt nog te weinig van VBA. Maar ik leer een hele hoop van Helpmij.nl
Nogmaals bedankt

Beste Ven A,
Ik hen nog een vraag:
In het tabblad Controle is rij 2 ook gevuld met waardes.
Nu werkt de formule niet meer.
Kunt U mij vertellen wat ik nog moet veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan