• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule probleem, alsjeblieft hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

olafc

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2013
Goedenavond allemaal,

Ik heb een Excel bestandje bijgevoegd, waarin ik precies uitleg wat voor probleem ik heb.

Kan iemand mij in de vorm van dat Excel bestandje een formule laten zien, hoe ik het geen wat ik beschrijf voor elkaar krijg.

Duizend maal dank, want ik kom er niet uit.

Groet Olaf Bekijk bijlage Test Help.xlsx

Zoiets?
Code:
=ALS('BLAD TEST 1'!E16>0;A19*B19;"")

Beste Harry,

Super, dat werkt perfect, alleen loop ik nu tegen het volgende aan.

De twee opvolgende formules in mijn bestand slaan op waarde, omdat de celwaarde waar de formule op gebaseerd is 0 bedraagt.

Hoe kan ik deze formule =ALS(Calculatie!C93>0;C93/13;"") zo wordt dat WAARDE weggaat, maar de formule nog wel van kracht blijft?

Erg bedankt!

Het werkt meestal beter als je voorbeeldje plaatst dat aansluit bij de vraag. Met Als.fout kan je de WAARDE wegkrijgen.

Beste Vena,

Hierbij het voorbeeld Bekijk bijlage Test Help.xlsx

De formule in het voorbeeld is niet de formule, waar het om gaat.

De formule waar het om gaat is als volgt: =ALS(Calculatie!C93>0;C93/13;"")

Deze formule komt uit het daadwerkelijke bestand. Kan jij mij vertellen hoe de daadwerkelijke formule moet worden om waarde weg te krijgen?

Ik ben een behoorlijke leek, de ALS Fout komt mij bekend voor, maar geen idee hoe ik hem in bovenstaande formule toepas.

Bedankt alvast!

Code:
=als.fout(d19/12;"")

Beste Harry,

Dankjewel, maar dan verwijst hij niet meer naar het blad "calculatie" en de rest van de formule, dus >0 enzovoorts werkt dan niet meer.

Het moet zeg maar deze formule zijn: =ALS(Calculatie!C93>0;C93/13;"") maar dan zonder dat de cel in WAARDE veranderd.

Is dat mogelijk met bovenstaande formule?

Alvast dank!

Uiteraard:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(Calculatie!C93>0;C93/13;"");"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan