• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule probleem bij rij kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper80

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2011
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met formules bij het kopieren en tussenvoegen van rijen. Ik gebruik als het ware het volgende:

cel b2: als(a1=a2;waar;onwaar)
cel b3: als(a2=a3;waar;onwaar)
cel b4: als(a3=a4;waar;onwaar)
enz.

Als ik nu rij 3 kopieer en invoeg tussen rij 3 en 4 krijg ik:

cel b2: als(a1=a2;waar;onwaar)
cel b3: als(a2=a3;waar;onwaar)
cel b4: als(a3=a4;waar;onwaar) - dit is de gekopieerde rij
cel b5: als(a3=a5;waar;onwaar) - dit is het probleem
cel b6: als(a5=a6;waar;onwaar)
enz.

De doorvoering van de formule is het probleem. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank.

Martijn

Door gebruik van het dollarteken voor de cel die vast moet blijven staan, dus a3 wijzigen in $A$3.

Als ik dit doe neemt hij de absolute verwijzing mee van de cell en wordt de formule niet doorgevoerd zoals de bedoeling was. of ik moet iets verkeerd doen?

een klein voorbeeldje. ik probeer tijden te linken aan een datum. ik kijk of 1 of er een nieuwe dag begonnen is en zo ja begint de tijd op 0:00, anders is het de vorige tijd + 1.30u.

de eerste 10 regels zijn het origioneel, bij de tweede 10 heb ik de onderste rij van 1 januari toegevoegd tussen 1 jan en 2 jan. excel geeft ook een inconsistentie aan in de formule. De vraag is of ik het zo kan programmeren dat hij de verwijzing wel goed zet en ik geen inconsistentie krijg.

hoop dat het een beetje duidelijker maakt.

Bijlagen

Code:
=ALS(INDIRECT(ADRES(RIJ()-1;1))=INDIRECT(ADRES(RIJ();1));WAAR;ONWAAR)
zou moeten lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan