• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule resulteerd in #WAARDE na kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joete

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Ik ben bezig met een excel bestand, daarin heb ik onderstaande formule staan. Deze formule stond eerder in een andere cel, maar die heb ik nu gekopieerd. Op de vorige plek deed de formule het perfect! Een andere (gelijke formule, alleen andere cellen) doet het op die zelfde (oude) plek ook perfect. Alleen op de nieuwe plek van de formule krijg ik het resultaat #WAARDE, ik snap er niks van, want er is niks aan de formule aangepast... Ik heb de formule uit de formulebalk gekopieerd, dus ook de celverwijzingen zijn het zelfde gebleven (heb ik ook al handmatig aan aantal keer aangepast, zonder beter resultaat).

Hier de formule die ik hanteer:
Code:
=ALS(I_Algemeen!D6:I6="";"Naam niet ingegeven
";I_Algemeen!D6:I6&"
")&""&ALS(I_Algemeen!D7:I7="";"";I_Algemeen!D7:I7&"
")&""&ALS(I_Algemeen!D8:I8="";"";I_Algemeen!D8:I8&" ")&""&ALS(I_Algemeen!D9:I9="";"";I_Algemeen!D9:I9&"
")&""&ALS(I_Algemeen!D10:I10="";"";I_Algemeen!D10:I10&"
")&""&ALS(I_Algemeen!D11:I11="";"";I_Algemeen!D11:I11)

De cel waar deze formule heen verwijst is op dit moment leeg, dus ik zou "Naam niet ingegeven" voor moeten krijgen, dit gebeurd echter niet... Als ik wel een naam ingeef, dan krijg ik als nog het resultaat #WAARDE.

Bij de foutopsporing geeft ie aan dat I_Algemeen!D6:I6 het resultaat #WAARDE geeft en dat ie dat niet kan vergelijken met ="".

Ik ben het spoor helemaal bijster :shocked: en hoop dat ik ondanks dat toch een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen wat mijn probleem is. Hopelijk kan iemand helpen...

Hoe ziet de formule der uit op de originele plek cel { ............} staat dit er dan moet je afsluiten met Ctrl Shift Enter ( matrix )
Wat ook altijd handig kan zijn voor je een formule kopieert is voor de = een ' te zetten

Laatst bewerkt:
Hey Daniel,
Bedankt voor je reactie. Beide optie geprobeerd, maar geen van beide werken :(
Matrix werkt niet in samengevoegde cellen krijg ik als melding en het kopieren met een ' er voor en die vervolgens weer verwijderen geeft dezelfde foutmelding...

De formule die in de originele cel stond was precies hetzelfde. De formule is dus niet gewijzigd...

Ik heb het bestand bijgevoegd waar het om gaat. Het gaat om de cel A6:C6 van werkblad P_Voorblad (let niet op de andere foutmeldingen, die staan er doordat de rest van de bladen zijn verwijderd). De 2 samengevoegde cellen rechts van bovengenoemde cel staan exact dezelfde formules, maar dan met een verwijzing naar andere cellen, die gaan wel goed...

Hoop dat iemand mij zo kan helpen...moet het woensdag inleveren voor m'n afstuderen namelijk :eek:

Bijlagen

Hier weer het probleem dat je krijgt met samenvoegen van cellen.
Verander:
Code:
IF(I_Algemeen!D6:I6="".....

In:
Code:
=IF(I_Algemeen!D6="";"Naam niet ingegeven
";I_Algemeen!D6&"
")&""&IF(I_Algemeen!D7="";"";I_Algemeen!D7&"
")&""&IF(I_Algemeen!D8="";"";I_Algemeen!D8&" ")&""&IF(I_Algemeen!D9="";"";I_Algemeen!D9&"
")&""&IF(I_Algemeen!D10="";"";I_Algemeen!D10&"
")&""&IF(I_Algemeen!D11="";"";I_Algemeen!D11)

Je wilt niet weten hoe groot mijn dank is!

Super!

Maar snap nu nog steeds niet waarom het in de ene cel wel werkt en de andere niet...:confused:
Maar ja, dat kan me nu ook weinig meer schelen, het werkt weer, super!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan