• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule samenstellen op basis van gemaakte keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie203

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Beste allemaal,

Geen idee of dit uberhaupt mogelijk is, maar misschien dat een van jullie een ingenieus idee heeft. In de bijlage zit een bestand waarbij je kunt kiezen om bepaalde componenten al dan niet op te nemen in een te berekenen foutfractie. De bedoeling is simpel, kies je om een component wel op te nemen, dan moet dit in de uiteindelijke formule komen, wil je hem niet opnemen dan niet. In cel M6 staat een voorbeeld van hoe de formule zou moeten zijn als alle componenten (die achter de keuzes staan) worden opgenomen in de formule.

Zou geweldig zijn als er iemand is met een oplossing!

Bijlagen

Dat kan zeker.

Maar ik dnek dat we eerder moeten kijken naar de formule van de foutfractie zelf. En daarin het nodige inbouwen.

Hoe ziet die formule eruit?

Wigi

Wigi, bedankt voor je snelle reactie en excuses voor mijn late.

De formule staat in cel M6. Het probleem van het inpassen van de componenten in de formule, dit zal gaan via een als formule verwacht ik, is lastig omdat de formule naar een ander bestand gekopieerd moet worden.

Ik weet dat het al een tijd geleden is dat ik de vraag voor het eerst stelde, maar is er nog iemand met een idee?

Ik heb er naar gekeken, maar snap je bedoeling nog niet helemaal.
Ik zie enkele rare dingen staan.
- In kolom H saat wat tekst waar (volgens mij) helemaal niets mee wordt gedaan, en wat misschien door jou bedoelt was als formule.
- Jouw formule in M6 is ook niet echt logisch.

Misschien kan je duidelijk onder woorden brengen wat je wanneer wilt optellen/vermedigvuldigen met wat.
Dan zal ik kijken wat ik (of een ander) voor je kan doen.

In kolom H staan de delen waaruit de foormule moet worden opgebouwd (het zijn overigens willekeurige cellen op dit moment waardoor de formule inderdaad niet logisch is). Afhankelijk van de keuze die wordt gemaakt (wel of niet), moeten deze delen worden opgenomen in een formule, zoals is weergegeven in M6. Dus als overal wel wordt gekozen moet de formule zo zijn als in M6. WOrdt nee gekozen bij "fout in gegevens" dan moet "$F$4="onjuist";" worden weggelaten uit de formule.

Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt. In ieder geval bedankt voor de moeite die je hebt genomen!

Bedoel je misschien deze formule:
=ALS(OF(EN($F$4="onjuist";A6=0);EN($M$5="onjuist";A8=0);EN($L$7="nee";A10=0);EN($M$14="nee";$M$15="nee";A12=0));1;0)

Ik heb het voorbeeldje maar weer toegevoegd.

Bijlagen

Nee, de formule moet echt worden aangepast. De formule moet namelijk geplakt worden in een ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan