• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule =sommen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 281057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 281057

Hallo,

Een tijd geleden had ik een excelbestandje, met een aantal handige formules. Daarin had ik ook de formule sommen.als in staan. Dit gebruikte ik in mijn kasboek. Met deze formule maakte ik op een aparte tabblad een totaaltelling (per maand) wat ik aan, bijvoorbeeld, boodschappen spendeerde.

Deze formule ben ik helaas kwijt geraakt. Heb zelf geprobeerd om de formule zelf toe te passen, maar ik krijg het nu niet meer voor elkaar.
(zie bijlage als voorbeeld)

In het tabblad In- & uitgaven wil ik dus met de formule sommen.als per kostenpost een totaaltelling maken per maand. Dus dat er in kolom C een totaaltelling komt wat ik die maand aan boodschappen spendeer.

Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

Zoiets?

Code:
=SOM.ALS(INDIRECT($A3&"!$B$5:$B$10");B$2;INDIRECT($A3&"!$D$5:$D$10"))+SOM.ALS(INDIRECT($A3&"!$B$5:$B$10");B$2;INDIRECT($A3&"!$G$5:$G$10"))+SOM.ALS(INDIRECT($A3&"!$B$5:$B$10");B$2;INDIRECT($A3&"!$J$5:$j$10"))

Allereerst excuses voor mijn late reactie, ik had geen tijd om eerder te reageren.

Ik zit nu met het volgende: voor de uitgaven werkt de formule uitstekend, maar als ik in het zelfde tabblad (In- & Uitgaven) een totaal telling wil maken met alle inkomsten (Salaris, etc), geeft de formule '0' aan bij Salaris (zie cel B8). Heb ook al geprobeerd om de inkomsten in een ander tabblad te doen, maar daar krijg ik het zelfde resultaat.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

Je moet het optelbereik nog aanpassen. Druk even op F1 voor de helpfunctie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan