• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule tabel werk niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Met behulp van @roeljongman in dit topic ben ik aan de formule gekoemen op blad "Count"
Echter als er nu een niewe datum op blad 1 komt loopt/update de tabel niet goed.
Je ziet dat op blad "count" C2 niet gevuld word.

Wat kan ik daar aan doen?

Bijlagen

eens proberen met op blad 1 een datum in te vullen.

C2 wordt wel 'ingevuld' (er valt natuurlijk niks in te vullen, er staat een formule) maar je moet je hoofdblad toch wat anders doen lijkt mij. Om te beginnen: kolom D lijkt mij onzinnig, omdat je de datum ook al in kolom C hebt. Waarom twee keer invullen? Gebruik een formule in D2 en verder die de datum uit C2 haalt. Dan hoef je het veld maar één keer te vullen. Verder: de grap van een tabel is dat die automatisch aanvult. Het heeft dus geen enkele zin om 'alvast' 1000 lege rijen te maken. Weghalen dus. En als je een formule in D2 : D10 zet, dan wordt die automatisch doorgekopieerd naar een nieuw record. Dat gebeurt uiteraard niet als je al 990 lege rijen hebt aangemaakt zonder formule. Dus nogmaals: gebruik de tabel alleen voor ingevulde rijen!

Daarnaast kun je het overzicht prima maken met een draaitabel; heb je helemaal verder geen blad met formules voor nodig. Die draaitabel wordt dan automatisch gevuld als je hem ververst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan