• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule te veel argumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lovle

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Hallo,

Ik ben al heel de dag bezig deze formule werkend te krijgen... Tijd om hulp in te schakelen! Hij geeft nu als fout: te veel argumenten. Hoe krijg ik formule werkend, zonder extra cellen aan te hoeven maken?

=ALS(C11="";" ";)ALS((EN(C4="man";(EN(C3>=17;C3<30));(C11<=15));OF(EN(C4="man";(EN(C3>=30;C3<40));(C11<=17,5));OF(EN(C4="man";C3>=40;C11<=20); OF((EN(C4="vrouw";(EN(C3>=17;C3<30));(C11<=25));OF(EN(C4="vrouw";(EN(C3>=30;C3<40));(C11<=27,5));OF(EN(C4="vrouw";C3>=40;C11<=30);”Goed”); ALS((EN(C4="man";(EN(C3>=17;C3<30));(C11>15));OF(EN(C4="man";(EN(C3>=30;C3<40));(C11>17,5));OF(EN(C4="man";C3>=40;C11>20); OF((EN(C4="vrouw";(EN(C3>=17;C3<30));(C11>25));OF(EN(C4="vrouw";(EN(C3>=30;C3<40));(C11>27,5));OF(EN(C4="vrouw";C3>=40;C11>30);”Te hoog vetpercentage”)

C3 leeftijd
C4 man/vrouw
C11 Vetpercentage

Alvast bedankt!!

Heb je al eens geprobeerd om alle mogelijkheden onder elkaar in een lijstje te zetten en dan via Vert.zoeken de correcte waarde ophalen?

Cobbe

Of iets met valideren??
Maar ja. zonder voorbeeldje, ontdaan van gevoelige info is het maar wat gissen.

mvg Peter

Bij verticaal zoeken moet ik dus wel een lijst aanmaken met mogelijk waarden?

heb bestand toegevoegd. Wil bij de (de rij) vetpercentage (kolom:advies) dus automatisch het juiste advies er uit laten rollen (mooie woordspeling)..

Bijlagen

met het vertikaal opzoeken in een tabel

de blauwe cel is een invoercel, de gele cel is de formulecel.

de tabel staat op een apart tabblad met de naam tabel.

de reeks kan ook nog een naam gegeven worden, daarvan wordt de formule mogelijk overzichtelijker.

het voordeel van een tabel (vind ik) dat de data flexibel (eenvoudig) aan te passen zijn.

Code:
=ALS(C4="man";VERT.ZOEKEN($C$10;tabel!$C$6:$D$10;2;1);ALS(C4="vrouw";VERT.ZOEKEN($C$10;tabel!$G$6:$H$10;2;1);0))

Heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Bedankt Oeldere!

Hij pakt helaas alleen nog niet de 'gezonde waarde'. Komt dat omdat er nog niks bij de tabel is ingevuld?

lovle, je conclusie klopt.

ik zie in jouw onderstaande code "gezonde waarde" echter niet terug.

hiervoor dien je dan de tabel aan te passen.

wanneer is de gezonde waarde van toepasssing?

Code:
'=ALS(C4="man";ALS(C10="";" ";ALS(C10<94;"Geen risico";ALS(EN(C10>=94;C10<=102);"Verhoogd risico";ALS(C10>102;"Sterk verhoogd risico"))));ALS(C4="vrouw";ALS(C10="";" ";ALS(C10<80;"Geen risico";ALS(EN(C10>=80;C10<=88);"Verhoogd risico";ALS(C10>88;"Sterk verhoogd risico"))))))

Ik besef me nu pas dat je tabel hebt geschreven voor de 'buikomvang' ipv vetpercentage. Deze waardes moeten ook gekoppeld worden aan leeftijd opgegeven in cel C3. Zie tabel hieronder. Waardes zijn gezond bij <= aan de waarde, maar "te hoog vetpercentage" als >waarde

Mannen
Leeftijd (in jaren) Vetpercentage (in %)
17-29 15,0
30-39 17,5
40-49 20,0
50+ 20,0

Vrouwen
Leeftijd (in jaren) Vetpercentage (in %)
17-29 25,0
30-39 27,5
40-49 30,0
50+ 30,0

ik heb de formule in jouw oorspronkelijke bestand aangepast;
daarin stonden geen gegevens voor vetpercentages :confused:

een nieuwe poging.

tabel een naam gegeven.

Code:
=ALS($C$4="man";VERT.ZOEKEN($C$3;tabel_vetpercentage;2;1);VERT.ZOEKEN($C$3;tabel_vetpercentage;3;1))

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Hallo,

Volgens mij is er een miscommunicatie over wat nu invulwaardes moeten zijn en wat het advies.. in kolom score moet een getal worden ingevuld, en in de kolom advies moet dan (middels een formule) automatisch komen te staan 'gezond vetpercentage' of 'te hoog vetpercentage'. Als een man van 20 jaar dus een vetpercentage heeft van 18% (ingevuld in kolom score) moet in kolom advies 'te hoog vetpercentage komen te staan'.

Bedankt voor de hulp!

Ik denk dat het handiger zou zijn om de formule in 2 te splitsen.
Dan als(invoer="Man".... en als(invoer="vrouw"......

Dan is uw formule nog een beetje overzichtelijk.

Succes, Cobbe

Lovle,

geef in mijn bestand nummer 3 dan eens aan wat je zelf invult en wat de uitkomst moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan