• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule toepassen op celbereik met elke verschillende waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffy

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Ik heb een nieuwe vraag gesteld omdat ik eigenlijk niet heel goed weet of het mogelijk is en hoe de functie dan zou heten in excel.
Het is als volgt. Ik heb een aantal waarden staan in een bereik (prijzen) deze heb ik gewoon overgenomen van a4.
Nu wil ik op deze cellen (met allemaal een andere waarde) een formule toepassen. De formule is hetzelfde, maar de waarden zijn verschillend. Natuurlijk kan ik handmatig in elke cel de formule invoeren, maar dit is erg omslachtig en kost veel werk (het betreft een behoorlijk aantal cellen ;D).
Concreet: Een bestaande formule op een bereik toepassen zodat excel dit automatisch invoert.

Als bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd.
In het voorbeeld vindt u 2 tabellen met daarin in elke cel een verschillende waarde en een hoogte/breedte. Nu wil ik een standaard formule toepassen op elke cel waarin het gemiddelde van de hoogte/breedte wordt gemeten en dit wordt vermenigvuldigd met een vaste waarde.
In C40 staat de formule hoe ik het trachtte op te lossen.
Ik heb hier een bereik aangegeven C14:AB20. Nu wil ik de berekening toepassen op elke individuele cel in het bereik. Echter met mijn formule geeft die een waarde aan. Dit komt door het bereik. ik snap niet erg goed wat ik met het bereik kan doen of hoe ik dit beter kan doen.
Dit is dus voornamelijk de vraag.

Lang verhaal, ben benieuwd of iemand mij kan helpen. anders rest mij niets anders om op elke cel maar dezelfde formule te kopieren, doortrekken heeft immers geen zin omdat het verschillende cel waarden betreft.

Groetjes!
Jeff.

Bijlagen

Ik heb er even naar gekeken, maar het lijkt wel dat de cijfers die er in staan geen getallen zijn, maar labels.
Een getal staat normaal altijd aan de rechterkant. Een simpele berekening kreeg ik er niet mee voorelkaar.
Wellicht is dat het probleem.

Jeffy,

De vraag is mij niet helemaal duidelijk. Zou jij aan kunnen geven wat voor waarde de formule op moet leveren ? Dan wordt dit misschien duidelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan