• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule toepassing

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lavi87

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2019
Wie kan mij helpen want loop vast op een verwerking van een formule.
Zoals je in het bestand kan zien wordt er bij invoer kost alle kosten ingevoerd.

Nu zouden we graag op het totaal invoer alles per maand willen zien.
Welke code kan daar het beste voor gebruikt worden?

Bijlagen

Denk niet goed dat u begrijpt wat ik bedoel.
Op het moment dat er een bedrijf staat moet deze automatische bij totaal kost komen.
En dat doet deze code niet.

Tjonge, dit voorbeeld maakt het niet gemakkelijk voor formules, zeker niet als je geen Excel 365 gebruikt... Een draaitabel lost veel in een keer op lijkt mij. Is dat wat voor jou? (zie bijlage).

Wil je het per se met formule dan wordt het zoiets (voor A9):
Code:
=LET(
  j;D2;m;MAAND(D4&1);d;DATUM(j;m;1);e;ZELFDE.DAG(d;1)-1;
  l;SORTEREN(UNIEK(FILTER(T_INVOER[Bedrijf];(JAAR(T_INVOER[Datum])=j)*(MAAND(T_INVOER[Datum])=m);"")));
  s_1;SOMMEN.ALS(T_INVOER[Aantal ex];T_INVOER[Bedrijf];l;T_INVOER[Datum];">="&d;T_INVOER[Datum];"<="&e);
  s_2;SOMMEN.ALS(T_INVOER[Totaal ex];T_INVOER[Bedrijf];l;T_INVOER[Datum];">="&d;T_INVOER[Datum];"<="&e);
  s_3;SOMMEN.ALS(T_INVOER[Aantal zit];T_INVOER[Bedrijf];l;T_INVOER[Datum];">="&d;T_INVOER[Datum];"<="&e);
  s_4;SOMMEN.ALS(T_INVOER[Totaal zit];T_INVOER[Bedrijf];l;T_INVOER[Datum];">="&d;T_INVOER[Datum];"<="&e);
  k;MAKEARRAY(SOM(--(l<>""));1;LAMBDA(x;y;""));
  ALS.FOUT(HOR.STAPELEN(l;k;k;s_1;s_2;s_3;s_4);"")
)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi AlexCel,

Ik snap wat e bedoelt met de draaitabel.
Daar werkte we eerst ook mee alleen vergeten sommige collega's nog weel eens de pagina te vernieuwen.
Vandaar tot ik aan het kijken ben naar een andere oplossing.

De Excel 365 formule geen optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan