• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule tussen specifieke tijdswaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

AshSOD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2023
Berichten
4
Hi members,

Ik wil graag een formule waarbij ik wil meten of de werkelijke tijdwaarde tussen tijdwaarde 1 en tijdwaarde 2 valt, of de eindwaarde is behaald t.o. de werkelijke waarde.
Bijvoorbeeld project x start op 1 januari 12:00 en moet op 1 juli 12:00 afgerond zijn. de werkelijke afronding is op 1 augustus 12:00, feitelijk te laat. Graag zou ik een formule willen die dan aangeeft of de target gehaald is met een Ja of Nee.

Ik hoop dat ik duidelijk ben in mijn vraagstuk.. :)

Bijgevoegd als voorbeeld het Exceldocument, waarin ik in Kolom F de formule Ja/Nee buiten de target zichtbaar wil hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!

Groet,
Ash
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 21
Je antwoord staat er eigenlijk al, de positieve getallen in kolom E geven aan dat de target niet is gehaald.
Formule in F2:
Code:
=ALS(E2<=0;"In";"Out")
En hier
Code:
=SOM(D2)-C2
zou ik van maken
Code:
=D2-C2
 
Lijkt me duidelijker met voorwaardelijke opmaak.
 
Dank je wel!

Je antwoord staat er eigenlijk al, de positieve getallen in kolom E geven aan dat de target niet is gehaald.
Formule in F2:
Code:
=ALS(E2<=0;"In";"Out")
En hier
Code:
=SOM(D2)-C2
zou ik van maken
Code:
=D2-C2


Ja, =ALS code is wat ik zocht!
Geweldig, dank voor de snelle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan